1 + 5 دمنوش برای زیبایی و جوان‌سازی صورت

zahra
چای سبز از بین انواع دمنوش‌ها شاید مشهورترین آنها باشد. این چای به واسطه داشتن پلی‌فنو‌های متنوع، خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش دارد. همچنین اثر بازسازی‌کننده و جلوگیری آن از پیری به اثبات رسیده است.

چای سبز از بین انواع دمنوش‌ها شاید مشهورترین آنها باشد. این چای به واسطه داشتن پلی‌فنو‌های متنوع، خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش دارد. همچنین اثر بازسازی‌کننده و جلوگیری آن از پیری به اثبات رسیده است. چای سبز با رادیکال‌های آزاد ایجاد شده بر اثر تابش اشعه ماوراءبنفش بر سطح پوست مقابله می‌کند و خطرات این اشعه از جمله پیری پوست و ابتلا به سرطان‌های مختلف پوستی را کاهش می‌دهد.
 علاوه بر خواص ضدالتهابی (آنتی‌اکسیدانی) و ضدپیری دمنوش چای سبز، کمپرس تی‌بگ‌های چای سبز کیسه‌ای بر پلک پایینی تا حد زیادی می‌تواند از پف‌آلودگی و چروک‌های ظریف زیر چشم جلوگیری کرده و وضعیت شاداب‌تری به پوست زیر چشم بدهد.
 چای یربامیت که در آمریکای جنوبی و لاتین یافت می‌شود نیز از نظر ترکیب و خواص شبیه چای سبز است و در کنار داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، به دلیل سرشار بودن از کافئین، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، زینک و منگنز در بازسازی پوست آسیب‌دیده از آفتاب موثر است.
 بابونه یا کامومیل هم از دیرباز به‌عنوان یک ماده ضدالتهاب و ترمیم‌کننده در حوزه پوست و مو جای خود را باز کرده است. این گیاه به‌دلیل برخورداری از ترکیبات فلاونوییدی و آنتی‌اکسیدانی و مهار کردن رادیکال‌های آزاد ناشی از تابش اشعه ماوراءبنفش، هم به صورت موضعی و هم به صورت دمنوش برای کاستن التهابات پوستی، آفتاب سوختگی، زخم‌های پوستی و اگزما کمک‌کننده است. 
 دمنوش بعدی چای قرمز یا همان چای روبیوس است. این دمنوش کافئین نداشته و حاوی فلاونوییدهای ضد‌التهاب و دو ترکیب ضدالتهابی به‌نام آسپالاتین و نوتوفاگین است. این ترکیبات در مجموع می‌توانند در ترمیم زخم‌ها و التهابات پوستی (از جمله التهاب موجود در آکنه) و کاستن آثار تخریبی رادیکال‌های آزاد موثر باشند.  
دمنوش گزنه به‌دلیل سرشار بودن از فلاونوییدها و دمنوش شلتوک برنج به‌دلیل سرشار بودن از ویتامین‌های گروه B در کاستن ریزش مو ناشی از استرس و رژیم‌های سخت و فقر تغذیه‌ای موثر هستند.
 دمنوش یا روغن گل‌گاوزبان نیز به‌دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی سبب کاهش التهاب و قرمزی پوست شده و در درمان اگزماهای مختلف و التهابات خفیف یا آفتاب سوختگی و سوختگی‌های خفیف پوستی موثر است.

منبع: مجله سیب سبز

 دمنوش گیاهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ