همه چیز درباره شیرپاک‌کن‌ها و اثرات مثبت آن روی پوست

zahra
کدام شیرپاک‌کن‌ها ایده‌آل‌اند؟

وقتی با پوست خشک، چرب یا حساس دنبال پاک‌کننده‌ای موثر برای برداشتن چربی‌ها و آلودگی از منافذ روی پوست‌تان می‌گردید، حتما به داشتن یک شیرپاک‌کن باکیفیت هم فکر می‌کنید. محصولی از خانواده پاک‌کننده‌های صورت که بدون ترکیبات صابونی و شیمیایی مواد آرایشی را برداشته و پوست شما را تمیز و درخشان می‌کند. اما برای اینکه بدانید باوجود تنوع بین محصولات پاک‌کننده پوست چرا باید از شیرپاک‌کن استفاد کنید را در همین مطلب به شما خواهیم گفت. دکتر میثم نعیمی، متخصص پوست و کارشناس فروش محصولات بهداشتی و آرایشی نکات مفیدی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

سراغ کدام شیرپاک‌کن‌ بروید؟
از آنجا که خانم‌های ایرانی رتبه‌های نخست را در مصرف محصولات آرایشی دارند، باید به همان میزان برای رسیدگی به پوست و جبران تاثیرات منفی مواد آرایشی روی صورت خود برنامه‌ریزی کنند، چون پاک کردن انواع پودر و کرم‌ها و دیگر محصولات آرایشی تنها با آب و صابون ممکن نیست، چربی و آلودگی‌ها روی پوست جا خوش کرده و منافذ پوست را مسدود و انواع آلاینده‌ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین باید سراغ شیرپاک‌کن‌های زیبایی بروید. پاک‌کننده‌هایی با پایه آب که معمولا از ترکیب انواع روغن‌های طبیعی یا ارگانیک و همچنین عصاره‌های گیاهی طبیعی تولید می‌شوند. شیرپاک‌کن‌ها ساختار سبک و نرمی دارند و به‌همین دلیل از محبوب‌ترین پاک‌کننده‌ها برای استفاده روزانه هستند. البته حتی اگر اهل آرایش هم نباشید برای پاک کردن پوست‌تان از چربی‌های اضافی و آلودگی‌های محیط به این شیرپاک‌کن‌ها نیاز دارید. اما بهتر است موقع انتخاب جنس پوست خود را مدنظر داشته باشید مثلا با پوست خشک هیچ‌گاه سراغ شیرپاک‌کن‌های الکل و عطردار نروید یا با پوست چرب از انواع شیرهای فاقد چربی و سبک‌تر استفاده کنید. با اینکه قدمت تولید و استفاده از شیرپاک‌کن به سال‌های خیلی دور می‌رسد اما هنوز هم پاک‌کننده‌ای پرطرفدار و ایده‌آل برای پوست صورت هستند.

 چطور استفاده کنید؟
صابون به‌دلیل داشتن اسیدیته بالا بعد از چند بار مصرف پوست را خشک و آسیب‌پذیر می‌کند،‌ اما اسیدیته و سازگاری شیرپاک‌کن‌ها مناسب است و ضمن از بین بردن رنگ و جرم‌های رسوخ کرده در منافذ به‌عنوان یک اکسیژن‌رسان و مرطوب‌کننده به‌خوبی روی پوست عمل می‌کند. پس برای هر بار استفاده کمی ظرف شیرپاک‌کن را تکان دهید و با استفاده از پنبه یا پدهای کتان مخصوص پاک کردن آرایش، مقدار مناسبی از این پاک‌کننده را روی صورت خود بزنید و با ماساژهای دورانی خوب همه قسمت‌های صورت را پاک کنید. به‌صورتی که تمام شیرهای باقی‌مانده روی پوست با گردش پنبه روی صورت برداشته شود. برخی از انواع شیرپاک‌کن‌ها کار پاک‌سازی صورت را بدون نیاز به آب به‌طور کامل انجام می‌دهند اما اگر غیر از این بود باید بعد از پایان کار حتما صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید. حتی اگر اهل آرایش کردن هم نباشید توصیه ما این است که حداقل دو بار در روز یعنی صبح و شب صورت خود را پاک کنید چون آلودگی‌ها از هر طریقی روی پوست می‌نشینند و ظاهر پوست را کدر می‌کنند.

نکاتی که باید حتما آنها را بدانید: 
   حتما هنگام خرید به ترکیبات محصول دقت کنید یا از فروشنده بپرسید چون بهتر است شیرپاک‌کن شما حاوی الکل و پارابن نباشد. در غیر این صورت با مصرف روزانه از این نوع نامرغوب و مضر پاک‌کننده، به پوست‌تان آسیب جدی وارد خواهید کرد.
   اگر آرایش نمی‌کنید و پوست قرمز و حساسی دارید، می‌توانید یک روز در میان از شیرپاک‌کن‌های مخصوص پوست‌های حساس که حاوی رطوبت  و خنک‌کننده هستند، استفاده کنید.
   حتی اگر بیشتر روزهای هفته را در خانه هستید باید در پایان روز از همین پاک‌کننده‌های ملایم برای برداشتن خستگی و آلودگی از روی پوست‌تان استفاده کنید تا علاوه بر شفافیت و شادابی پوست، اکسیژن به مقدار کافی به آن برسد.
   سراغ مارک معتبر که محصولات باکیفیتی ارائه می‌کنند، بروید تا یک پاک‌کننده مناسب برای پوست‌تان تهیه کنید. مطمئن باشید که این وسواس در انتخاب و کمی هزینه به نفع سلامت پوست شما خواهد بود.

منبع: مجله سیب سبز

چگونه در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ