شیرپاک‌کن خانگی بسازید

zahra
از آنجا که خانم‌های ایرانی رتبه‌های نخست را در مصرف محصولات آرایشی دارند، باید به همان میزان برای رسیدگی به پوست و جبران تاثیرات منفی مواد آرایشی روی صورت خود برنامه‌ریزی کنند، چون پاک کردن انواع پودر و کرم‌ها و دیگر محصولات آرایشی تنها با آب و صابون ممکن نیست، چربی و آلودگی‌ها روی پوست جا خوش کرده و منافذ پوست را مسدود و انواع آلاینده‌ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین باید سراغ شیرپاک‌کن‌های زیبایی بروید.

 پاک‌کننده‌هایی با پایه آب که معمولا از ترکیب انواع روغن‌های طبیعی یا ارگانیک و همچنین عصاره‌های گیاهی طبیعی تولید می‌شوند. شیرپاک‌کن‌ها ساختار سبک و نرمی دارند و به‌همین دلیل از محبوب‌ترین پاک‌کننده‌ها برای استفاده روزانه هستند. البته حتی اگر اهل آرایش هم نباشید برای پاک کردن پوست‌تان از چربی‌های اضافی و آلودگی‌های محیط به این شیرپاک‌کن‌ها نیاز دارید. اما بهتر است موقع انتخاب جنس پوست خود را مدنظر داشته باشید مثلا با پوست خشک هیچ‌گاه سراغ شیرپاک‌کن‌های الکل و عطردار نروید یا با پوست چرب از انواع شیرهای فاقد چربی و سبک‌تر استفاده کنید. با اینکه قدمت تولید و استفاده از شیرپاک‌کن به سال‌های خیلی دور می‌رسد اما هنوز هم پاک‌کننده‌ای پرطرفدار و ایده‌آل برای پوست صورت هستند.

 شیر و عسل: یکی از بهترین شیرپاک‌کن‌های خانگی برای پوست‌های خشک این ترکیب بی‌نظیر است. برای تهیه آن کافی است یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سه قطره گلیسیرین به آن اضافه کنید. حالا به سادگی آن را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد با آب بشویید.

عسل و سفیده تخم‌مرغ: برای پوست چرب شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم. شما این شیرپاک‌کن را از ترکیب یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد سفیده تخم‌مرغ آماده کرده و سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید تا خشک شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

شیرهویج: عطر و خاصیت هویج برای طراوت پوست را می‌توانید این بار با درست کردن این شیرپاک‌کن خانگی به پوست‌تان تزریق کنید. برای این کار یک هویج تازه و بزرگ را ریز رنده‌‌ کرده و با یک پیمانه شیر مخلوط کنید. این ترکیب را برای پاک کردن آرایش به صورت‌تان بمالید و با آب بشویید.

خیار و نعناع: چند عدد برگ نعناع تازه را به‌همراه یک عدد خیار متوسط همراه پوست و یک پیمانه شیر درون مخلوط کن بریزید خوب یکدست و ترکیب کنید. حالا مخلوط به‌دست آمده را از صافی رد کنید و به کمک پنبه به شکل دورانی به پوست‌تان بزنید و بعد با آب ولرم بشویید تا ضمن پاک کردن آن از آلودگی مرطوب و شفاف شود.

منبع: مجله سیب سبز

با آرایش نخوابید ، اما چرا؟!

چگونه در آشپزخانه شیرپاک‌کن بسازید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ