چه رنگ مویی به شما می‌آید؟

mousavi
شما دوست دارید موهای‌تان چه رنگی باشد، شرابی، قهوه‌ای یا بلوند؟ به‌نظر خودتان کدام رنگ برای شما مناسب‌تر است؟ آیا می‌دانید برای انتخاب رنگ باید چه نکاتی را درنظر بگیرید؟ آیا می‌دانستید که هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست در نظر گرفته‌شود، علاوه‌بر رنگ پوست ویژگی‌های دیگری هم هستند که شما قبل از رنگ‌کردن حتما باید درنظر بگیرید. در اینجا نکاتی را برای شما بیان می‌کنیم تا با کمک آن بتوانید رنگ مویی که بیشتر به چهره شما می‌آید را انتخاب کنید. به شما یاد می‌دهیم، چگونه با رنگ انتخابی خودتان زیباترین باشید.

در چه صورتی موها را شرابی کنید؟

حواس‌تان باشد، موهای شما جعبه مداد رنگی نیست؛ قرمز یا شرابی یک رنگ کاملا خاص است. در صورتی موهای‌تان را این رنگ کنید که اعتماد به نفس کافی داشته باشید و بتوانید گاهی نگاه‌های عجیب و غریب اطرافیان را قبول کنید. شاید بتوان گفت موهایی قرمز یا شرابی مثل یک لباس پرزرق و برق است که توجه همه را به‌خود جلب می‌کند.

درصورتی موهای‌تان را این رنگ کنید که کاملا سالم باشند. اگر موهای شما خشک و آسیب‌دیده هستند، احتمالا رنگی مطابق میل شما به‌دست نخواهد آمد و مهم‌تر آن‌که رنگ ماندگاری چندانی روی موها نخواهد داشت (رنگ‌های فانتزی حتی روی موهای سالم نیز خیلی ماندگار نیستند).

چگونه موی شرابی خوش‌رنگی داشته باشید؟

همان‌طور که قبلا گفتیم، قرمز و شرابی از رنگ‌هایی هستند که دوام چندانی ندارند. بنابراین تا جایی که ممکن است کمتر موهای‌تان را بشویید. بهترین حالت این است که شما هفته‌ای 2 بار موهای‌تان را بشویید و نهایتا اگر موهایی خیلی چرب یا خیلی نازک دارید یک روز درمیان موهای‌تان را شست‌وشو دهید. بهتر است موهای‌تان را با آب ولرم آبکشی کنید و به هیچ‌وجه از آب داغ استفاده نکنید.

بهتر است از شامپوهای ملایم استفاده کنید، همچنین باید بدانید بیشتر شامپوها و لوسیون‌های ضدشوره برای موهای قرمز سم

هستند.

رنگ قرمز مو بیشتر و سریع‌تر از هر رنگ دیگری اکسید می‌شود، اگر قرار است مدت زمان زیادی خارج از خانه باشید و می‌خواهید موهای جلوی سر شما زود رنگش را از دست ندهد می‌توانید از هدبندهای رنگی استفاده کنید تا موها را از اشعه‌های زیان بخش خورشید مثل UV محافظت کنید.

در چه صورتی موها را قهوه‌ای کنید؟

اگر جزو آدم‌هایی هستید که چندان حوصله رسیدن و مراقبت زیاد از موهای‌تان را ندارید؛ احتمالا رنگ‌های خانواده قهوه‌ای برای شما مناسب است،  چون می‌توان گفت نگهداری از موهای قهوه‌ای نسبتا به رنگ‌های دیگر آسان‌تر است، همچنین قهوه‌ای جزو رنگ‌هایی است که شما می‌توانید خودتان به‌راحتی در خانه به موهای‌تان بزنید و تا حد زیادی به رنگ دلخواه‌تان نیز نزدیک شوید، البته این مورد شامل کسانی که خودشان به‌طور طبیعی موهای بور دارند، نمی‌شود.

اگراحساس می‌کنید‌، ‌موهای‌تان آسیب دیده و بدون طراوت شده است، موهایی با رنگ تیره نور را منعکس می‌کند و در نتیجه موها هم زنده‌تر به‌نظر می‌آیند،  هم آسیب‌دیدگی‌ها و شکنندگی‌های مو پنهان می‌ماند،  همچنین اگر موهای شما وز داشته باشد کمتر خود را نشان می‌دهد و اگر به هر دلیل موها معایبی داشته باشند کمتر مشخص می‌شود.

چگونه موی بلوند خوش رنگی داشته‌ باشید؟

 اگر موهای خود را روشن کرده‌اید باید در حالت‌دهنده‌هایی که به موهای‌تان می‌زنید دقت بیشتری کنید، از هر حالت‌دهنده‌ای که استفاده می‌کنید مثل موس یا ژل باید در آن الکل وجود نداشته باشد چون بیشتر موها بعد از روشن شدن خشک و بدون طراوت می‌شوند و استفاده از مواد حالت‌دهنده الکل‌دار می‌تواند وضعیت موها را خراب‌تر کند؛ بنابراین قبل از خرید برچسب حالت‌دهنده موردنظرتان را به دقت نگاه کنید.

به‌طور جدی به شما توصیه می‌کنیم موهای‌تان را سفید نکنید و اجازه دهید تنها عضو سفید شما دندان‌هایتان باشد. هرچه‌قدر بیشتر رنگ موهای شما به پلاتینی نزدیک باشد، چهره شما خودش را خسته‌تر نشان

می‌دهد.اگر می‌خواهید موهای‌تان را بیشتر از 2 درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی‌اش کنید بهتر است این کار را به یک آرایشگر ماهر بسپارید چون روشن کردن موها کاملا نیاز به تخصصی ویژه دارد تا موها زرد نشوند.

بهتر است به جای ریمل مشکی از قهوه‌ای استفاده کنید و به‌طور کلی آرایش ایده‌آل برای شما رنگ هلویی است.

منبع: سیب سبز

پیدا کردن بهترین رنگ مو بر اساس رنگ پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ