قدم‌ به قدم تا حرفه‌ای شدن در وکس کردن موهای زائد

zahra
می‌خواهیم با جزئیات به شما بگوییم که چگونه در خانه صورت تان را وکس کنید، چون حتما بعد از چندبار تجربه کردن آن در سالن‌ها چیزهایی از چم و خم آن دستگیرتان شده است.

شما از بین دکلره کردن، اصلاح با تیغ، بند انداختن و مصرف کرم‌های موبر برای برداشتن موهای زائد از روی صورت می‌توانید بهترین روش را برای خود انتخاب کنید تا ضمن رضایت از نتیجه آن کوچک‌ترین آسیبی روی پوست‌تان احساس نکنید. البته وکس کردن هم یکی دیگر از این راه‌هاست که این روزها بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. اما خبر خوش اینجاست چون قرار است با راهنمایی‌های مینو درخشانی کارشناس زیبایی به شما بگوییم که چگونه خودتان در خانه وکس کنید و همیشه زیبا و آراسته باشید. کار سختی نیست فقط کافی است فوت و فن‌های آن را بدانید و چند بار تمرین کنید.

می‌خواهیم با جزئیات به شما بگوییم که چگونه در خانه صورت تان را وکس کنید، چون حتما بعد از چندبار تجربه کردن آن در سالن‌ها چیزهایی از چم و خم آن دستگیرتان شده است.

قدم اول: به آینه نگاه کنید و از اینکه طول موهای صورت‌تان به حد مطلوب برای برداشته شدن رسیده است، مطمئن شوید. حد مطلوب یعنی چیزی حدود 6‌-5‌ میلی‌متر، چون موهای کوتاه‌تر به وسیله وکس گرفته نمی‌شود یا از ریشه جدا نخواهد شد.

قدم دوم: روی فرش، میز یا هر محلی که قرار است وکس را در آنجا انجام دهید یک پارچه، روزنامه یا ملحفه دور انداختنی بیندازید تا بعد از پایان کار آن با ریختن موم‌های آب شده مجبور به کندن یا تمیز کردن آن از روی سطوح نباشید.

قدم سوم: از بین وکس سرد یا گرم یکی را انتخاب کنید. وکس سرد همان پدهای آماده در فروشگاه‌هاست که مواد اپیلاسیون روی آن قرار دارد و شما بعد از گذاشتن آنها در فریزر می‌توانید به‌راحتی از حالت چسبناک آن برای کندن موها استفاده کنید. اما وکس‌های گرم، موم‌های قالبی یا مایع در بازار با عصاره‌های مختلف مانند عسل هستند که بعد از گرم کردن روی پوست قرار داده می‌شوند که البته اثرات آن در از بین بردن موها به مراتب بیشتر از نوع سرد آن است.

قدم چهارم: اگر انتخاب شما وکس گرم است باید یک قرص از قالب موم جامد یا مقدار مورد نیاز از موم‌های مایع را درون ظرفی که به آن احتیاجی ندارید، بریزید و برای 40 ثانیه درون مایکروفر یا 2 دقیقه روی بخار مستقیم کتری قرار دهید تا نرم و آب شوند. البته در سالن‌های زیبایی این کار را با گرمکن‌های مخصوص آب کردن موم‌ها انجام می‌دهند اما این روش خانگی است و می‌توانید به این طریق که قبل‌تر گفته شد آماده مصرف شود. توجه داشته باشید که موم بیش از حد داغ و غیرقابل استفاده نشود، چون در این صورت با مالیدن آن روی پوست باعث سوختگی و التهاب خواهد شد، پس موم را آب و آماده کنید.

قدم پنجم: در این قسمت وقت آن است که موم را به وسیله کاردک پلاستیکی و مخصوص موبر روی محل‌های موردنظر روی صورت خود بمالید. تمام پوست را به اندازه‌ای با ضخامت یک ورق کاغذ با موم بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا موم سرد شود و کاملا به پوست بچسبد. حالا در خلاف جهت رویش موها و موازی با پوست به سرعت موم‌ها را که به شکل ورقه‌ای نازک و سفت در آمده، به یک‌باره و سریع از روی صورت جدا کنید. بهتر است با دست دیگر خود پوست قسمت‌هایی که قرار است موم‌ها را از روی آن بکنید، بکشید تا ضمن کندن موهای بیشتر، درد کمتری احساس کنید. این کار را تا پاک‌سازی کامل صورت از موم انجام دهید.

قدم ششم: ‌حالا از محلول یا ژل‌های تسکین‌دهنده بعد از اصلاح استفاده کنید تا التهاب و قرمزی پوست از بین رفته و منافذ آن بعد از پاک شدن بسته شوند. همچنین می‌توانید از روغن بچه روی پوست خود استفاده کنید و بعد از حدود یک تا دو ساعت آن را بشویید.
  قدم آخر: تا چند ساعت از هیچ کرم مرطوب‌کننده، ضدآفتاب یا آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید و اجازه دهید تا با برداشتن مو و لایه‌های مرده پوست خود را ترمیم و بازسازی کند. اگر با اولین تجربه بعد از وکس صورت احساس درد شدیدی کردید، می‌توانید برای دفعه‌های دیگر قبل از شروع یک مسکن خوراکی مصرف کنید.

منبع: مجله سیب سبز

با جوش های بعد از وکس چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ