نکته‌های طلایی برای یک وکس حرفه‌ای درخانه

zahra
در منزل هم می‌توانید از شر موهای زائد خلاص شوید

اگر به‌تازگی از پوست‌تان لایه‌برداری کرده‌اید، سراغ وکس کردن نروید، چون حداقل دو هفته زمان لازم است تا پوست حساس و نازک شده شما، بعد از لایه‌برداری به شرایط عادی خود برگردد.

اگر تا به حال تجربه وکس کردن نداشته‌اید حتما با مراجعه به سالن‌های زیبایی متخصص در این کار ابتدا چندبار استفاده از آن را امتحان کنید. یا در منزل با مالیدن کمی از موم آب شده روی پوست دست (قسمتی که سرم می‌زنید) از نداشتن حساسیت و هر نوع واکنش این ماده مطمئن شوید.

باتوجه به میزان رشد و پراکندگی موهای خود فواصل بین استفاده از وکس را رعایت کنید، چون تکرار مکرر این روش باعث می‌شود پوست شما خشک و آسیب‌دیده و از همه مهم‌تر شل و افتاده شود.

برای برداشتن موها با وکس گرم حتما از موم‌های قالبی کوچک که به سکه‌ای معروف هستند، استفاده کنید، چون این موم‌ها برای یک مرتبه استفاده از آن کفایت می‌کنند.

اگر معمولا اپیلاسیون یا اصلاح دردناکی را تجربه می‌کنید، بهتر است از محلول‌های موضعی برای بی‌حس کردن محل موردنظر خود برای وکس کردن استفاده کنید. به این شکل با کاهش درد می‌توانید روند وکس کردن خود را مطلوب‌تر پیش ببرید.

اگر روی پوست خود خراش یا زخمی تازه دارید تا زمان بهبود کامل به وکس کردن فکر نکنید، چون با نفوذ موم به داخل آن دچار عفونت پوستی و التهاب خواهید شد.

تا جایی که ممکن است تا یک ساعت بعد از لایه‌برداری و وکس کردن زیر آفتاب قرار نگیرید، چون منافذ باز همه اشعه‌های مضر را مستقیما به سمت عمق پوست هدایت می‌کند. اشتباهی که نتایج خطرناکی مانند سرطان پوست و اگزما در پی خواهد داشت.

وکس کردن بعد از حمام آفتاب ممنوع. از طرفی نباید بعد از برداشتن موها از طریق وکس کردن یا اپیلاسیون به داخل آب بروید،‌ چون در این شرایط حتما دچار عفونت پوستی خواهید شد.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ