این خوراکی، همسرتان را افسرده میکند!

faateme1366
قند و شیرینی از همان دوست داشتنی های مضر هستند که به راحتی نمی شود از آنها دل کند. هرچند خوراکی های قندی اغلب محبوب هستند؛ ولی عوارض بسیاری همراه خود دارند که تنها به دیابت و چاقی منحصر نمی شود.

اگر بخواهیم مقایسه داشته باشیم مردان نسبت به زنان علاقه بیشتری به خوراکی های شیرین دارند؛ و به همین خاطر برابر تبعات این ماده آسیب پذیرتر هستند. نکته جالب این است که قند به شدت اعصاب و روحیه مردان را هدف می گیرد.

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، مردانی که در طول روز بیشتر از 67 گرم قند مصرف می کنند 23 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی هستند. به گفته دانشمندان، استفاده روزانه این مقدار مواد قندی موجب افزایش احتمال بروز نشانه های اختلالات ذهنی در مردان می شود. این در حالی است که چنین اتفاقی در مورد زنان رخ نمی دهد.

در واقع، اگر زنی تا به حال دچار افسردگی و اضطراب نشده است مصرف مواد قندی موجب بروز چنین مشکلاتی در او نمی شود. موضوعی که در مورد مردان مصداق عینی دارد. با این وجود، مصرف زیاد از حد شیرینی توسط مردان و زنانی که نوعی از اختلالات ذهنی و روحی را تجربه اند، احتمال بازگشت مشکل را آنها افزایش می دهد.

علی رغم وجود چنین تبعاتی آنچه زنان و مردان را هنگام ناراحتی به سمت خوراکی های شیرین سوق می دهد، شادی آور بودن مواد قندی در کوتاه مدت است. اغلب افراد پس از خوردن یک شیرینی کوچک احساسات منفی خود را فراموش می کند و همین موضوع منجر به زیاده روی آنها می شود. بنابراین، یکی از دلایل شیوع چاقی میان افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند، همین نقش تسکینی کاذب شیرینی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ