کدام کرم‌های ضد آفتاب مناسب‌ترند؟

faateme1366
یک متخصص پوست و مو گفت: در استفاده از کرم ضدآفتاب باید به نوع پوست توجه ویژه شود.

با اشاره به اینکه SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است، افزود: SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است.

وی ادامه داد: افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند باید از کرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنند. همچنین افرادی که پوست خشک دارند باید از ضدآفتاب‌هایی با پایه چرب‌تر استفاده کنند.

این متخصص خاطرنشان کرد: فاکتور محافظت کننده کرم‌های ضدآفتاب با شاخصی به نام SPF مشخص می‌شود که نشان‌دهنده مقاومت آن کرم در برابر آفتاب است.

رمضان‌پور ادامه داد: یعنی اگر شخصی یک ساعت زیر آفتاب قرار گیرد تا دچار آفتاب سوختگی شود با فردی که کرمی با SPF عدد 15 بزند، 15 ساعت در معرض آفتاب باشد آفتاب سوختگی‌شان برابر است؛ یعنی پوست فرد 15 برابر مقاومت‌تر می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: البته میزان استفاده از کرم ضدآفتاب برای ناحیه صورت و گردن نیز مهم است که باید به اندازه 2 میلی‌گرم در سانتی‌مترمربع باشد که معادل نصف بند انگشت سبابه فرد است و این مقدار از کرم برای پوشش کامل ناحیه صورت و گردن مناسب است.

وی در پاسخ به این سئوال که استفاده از کرم باید چند بار در روز تمدید شود، گفت: اگر پوستی مستقیما در معرض آفتاب است باید هر 3 ساعت کرم تکرار شود، اما اگر در معرض آفتاب مستقیم قرار ندارد بعد از هر 4 تا 5 ساعت، تکرار کرم الزامی است؛ چرا که خاصیت کرم ضدآفتاب بعد از 4 تا 5 ساعت از بین می‌رود.

این متخصص خاطرنشان کرد: SPF مناسب کرم ضدآفتاب برای همه افراد 25 تا 30 است. کرم ضدآفتاب بالاتر از 30 توصیه نمی‌شود و اگر SPF کر می 90 باشد بدان معنا نیست که 3 برابر کرمی با SPF عدد  30تأثیر دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ