آیا میشود به جای سه وعده غذا، یک وعده غذای کامل خورد ؟!

faateme1366
معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تحقیقی درباره مصرف شکلات کوچکی که ۴ کیلو اضافه وزن ایجاد کرد، درباره روش‌های غلط تغذیه‌ای گفت: مثلاً مصرف فقط یک وعده غذای پُرحجم در یک روز درست نیست.

شیرین حسنی رنجبر با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران هنوز هیچ‌کدام از داروهای گیاهی در بازار برای رفع چاقی را تأیید نمی‌کند، اظهار داشت: بیشتر این داروهای گیاهی دارای فیبر بالا هستند که در کاهش چربی تأثیر دارند ولی تنها همین خصوصیت را داشته و مطالعات قوی چندترکیبی دیگری ندارند، بنابراین ما نیز نمی‌توانیم این داروهای گیاهی را تأیید کنیم.

معاون مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: چاقی یک بیماری وابسته به چربی است که عوارض متعدد سکته مغزی، دیابت، تنگی نفس، چربی خون بالا، فشار خون بالا و … ایجاد می‌کند.

رنجبر در نشست خبری سمینار تازه‌های چاقی و دیابت؛ عوامل چاقی را شامل مباحث ژنتیکی، عوامل محیطی، کم خوردن میوه و سبزیجات، مصرف فست‌فودها، وعده‌های غذایی نامناسب، زیاد نشستن مقابل تلویزیون و استفاده بیش از اندازه از بازیهای رایانه‌ای و روش‌های غلط تغذیه‌ای عنوان کرد، مثلاً مصرف فقط یک وعده غذای پُرحجم در یک روز درست نیست.

این متخصص غدد با اشاره به تحقیقی به‌روی مصرف فقط یک شکلات کوچک در استرالیا که در یک سال همان شکلات کوچک باعث اضافه وزن 4کیلویی شد، تصریح کرد: 80 درصد مبتلایان به دیابت، چاق هستند، همچنین هم‌اکنون در دنیا 500 تا 700 میلیون چاق زندگی می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ