ترک اعتیاد با دید طب سنتی!

faateme1366
داروهای ترک اعتیاد که در بسیاری از عطاری‌ها تبلیغ می‌شود، متادون وجود دارد که خود اعتیادآور است؛ داروهای ترک اعتیاد که با تبلیغ ۱۰۰ درصد تضمینی ارائه می‌شود برای ترک اعتیاد مناسب نیست چرا که از چاله به چاه افتادن است.

از نظر طب ایرانی، طبع و مزاج و فیزیوپاتولوژی اکثر بیماریها، غلبه سردی و خشکی در بدن بیمار است که بیماری اعتیاد به مواد مخدر و ترکیبات افیونی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مصرف افیون یا خشخاش در میان مواد مخدر‌ از فراوانی بیشتری نسبت به سایر مواد مخدر برخوردار است؛ افیون یا خشخاش که نام دیگرش” کوکنار” است از نظر طب ایرانی‌، اول گرم است و آخر سرد‌، در واقع افراد معتاد به تریاک با مصرف خشخاش احساس فرح‌بخشی کرده  که به این حالت اصطلاحا نشئگی می‌گویند؛ بالا رفتن مقدار مواد افیونی و ضد درد جسم از یک حد معین‌، ایجاد نشئگی می‌کند و به همین ترتیب پائین آمدن از یک حد معین آن هم‌، ایجاد خماری می کند.

بنابراین از نظر طب ایرانی، نشئگی‌، طبع و مزاجش گرم است و خماری‌، طبع و مزاجش سردی و خشکی است؛ هرگاه سردی در بدن فرد معتاد غالب شود‌، نیاز به ماده مخدر افزون شده و در نتیجه تمایل به مصرف دوباره به آن ماده مخدر بیشتر و بیشتر می‌شود.

کسانی که فکر می‌کنند روش ترک اعتیاد با بستن و زندانی کردن معتاد پس از گذشت 3 روز اعتیاد بر طرف می‌شود‌، بدانند که چنین نخواهد شد و این فرد هر زمانی که آزاد شود و امکان دسترسی به مواد مخدر پیدا کند، در مصرف آن درنگ نخواهد کرد چون اختیارش دست خودش نیست.

 چنین روشهایی در مورد یک معتاد یا در واقع یک بیمار‌، نوعی جنایت ناشی از عدم درک و آگاهی نسبت به اعتیاد است که متاسفانه با ساختن یکسری فیلمها و القائات نادرست‌، در ذهن مردم و جامعه رسوخ کرده است.

 در بسیاری از داروهای ترک اعتیاد که در عطاری‌ها تبلیغ می‌شود، متادون وجود دارد که خود اعتیادآور است؛ داروهای ترک اعتیاد که با تبلیغ 100 درصد تضمینی ارائه می‌شود برای ترک اعتیاد مناسب نیست چرا که از چاله به چاه افتادن است.

اما طب سنتی مقدس ایرانی برای درمان این بیماری پیشنهاداتی دارد که با انجام این پیشنهادات و رعایت تدابیر مورد‌نظر، می‌توان بیمار را از این بلای خانمانسوز نجات داد.

مهمترین پروتکل درمانی‌ برای درمان بیماری اعتیاد و ترک مواد مخدر‌، اراده شخصی شخص بیمار است و چنانچه این عنصر ضروری در شخص بیمار وجود نداشته باشد، انجام هر روش و سیستم درمانی با شکست مواجه خواهد شد.

توصیه و تاکید می‌کنیم برای درمان‌، حتماً از داروهایی استفاده شود که اخلاط فاسد و کثیف را از عمق بدن استخراج کرده و نیز از داروهای مسهل خلط‌ برای خروج بهتر و بیشتر این اخلاط زیان‌آور بهره‌گیری کرد.

لازم بذکر است که بیماران مبتلا به اعتیاد هر روز راس ساعتی معین مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند؛ اگر ساعت مصرف مواد مخدر از حالت منظم به حالت نامنظم تبدیل شود‌، ترک ماده مخدر آسان‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

برای درمان، ژل برگ آلووراء را همرا با عسل یا شیره انگور مخلوط کرده هر 8 ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود.

شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنند اما دانه‌های اسپند پودر نشود چون سمی می‌شود‌، از دو گرم تا 10 گرم بسته به میزان مصرف شخص‌، شاخ و برگ را کف دست ریخته و کف مال کنند و مقداری هم دانه اسپند مخلوط کرده و با انگشست شصت خوب نرم کنند و در همان لحظه دانه‌های اسپند نرم شود و بلافاصله خورده شود.

شخص معتاد می‌تواند بدون هیچگونه درد استخوان‌، خماری و … حتی بدون اینکه خانواده خبری از ترک اعتیاد این شخص داشته باشند از شر این مواد افیونی نجات پیدا کند.

2 قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن، معده و روده فرد معتاد‌، پاکسازی می‌شود؛ ماءالجبن‌، غواص است و به عمق بافتها نفوذ کرده و اخلاط کثیف و فاسد را خارج کرده و از بدن دفع می‌کند.

بادکش گرم وسیع کل بدن 14 -19 جلسه همراه با ماساژ سراسری به‌وسیله روغن سیاهدانه یا زنجبیل یا روغن بادام تلخ انجام شود؛ به ازای هر 7 جلسه بادکش گرم به ترتیب: یک بار حجامت عام، ساکرال و ساق پاها انجام شود.

دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی، دمنوش بذرالبنج، دمنوش مریم گلی، دمنوش آویشن + عناب، دمنوش میوه قره‌قات طبق نظر پزشک حاذق طب سنتی به جای چای میل شود؛ در هنگام نوشیدن این دمنوشها، مخلوط کردن عسل و آبلیمو توصیه می‌شود.

حمزه سام دلیری؛ محقق و مدرس طب سنتی ایرانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ