شامپو رنگ ایده آل کدام است؟

mousavi
داشتن موهایی جذاب، پرپشت و البته خوش‌رنگ یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های زنان و مردانی است که زیبایی و سلامت‌ به یک اندازه برای‌شان اهمیت دارد؛ افرادی که برای تامین هر کدام از این ویژگی‌ها محصولات و راهکارهای متعدد و متنوعی را امتحان و انتخاب می‌کنند.

این روزها شامپو رنگ‌ها، به‌عنوان یکی از محصولات نسبتا جدید بین محصولات متنوع و متعدد بازار زیبایی دنیا و البته ایران با استقبال خوبی از طرف مصرف‌کنندگان رو به رو شده‌اند و این امر، نشانه خوبی است که یک محصول فانتزی و موقت توانسته نیازهای سلامت و زیبایی را به‌صورت همزمان پوشش داده و رضایت مصرف‌کننده را به‌همراه داشته باشد. این مطلب به شما کمک می‌کند تا شامپورنگ‌ها را بشناسید و با دانش و آگاهی کافی، بهترین محصول موجود در بازار را انتخاب کنید.

موقت‌های دلپذیر

اگر اهل تنوع باشید قطعا ترجیح می‌دهید هر محصول جدید و متنوعی را تجربه کنید، آن‌هم به‌صورت موقت و گذرا تا فرصت برای تجربه بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشید. توصیه اول برای خانم‌ها که دوست دارند در کنار زیبایی، تنوع رنگی هم داشته باشند، استفاده از شامپورنگ‌هایی است که در عرض کمتر از 10 دقیقه رنگ موردنظر را ایجاد می‌کنند. نکته مهم در این انتخاب این است که قبل از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به نکات مهمی باید دقت کرد. اگر همه موارد سلامت در این محصولات رعایت شده باشد، رنگ آخرین انتخاب خواهد بود.

سرعت و لذت

تغییرات ظاهری هر چند کوچک هم می‌تواند به‌راحتی روحیه را تغییر داده و باعث ایجاد نشاط و شادابی جسمی و روحی شود. استفاده از شامپو‌رنگ‌ها بهترین و سریع‌ترین  راه رسیدن به زیبایی است. هر چند این تغییرات ممکن است موقت و کوتاه‌مدت باشند ولی ایجاد آن هم به سرعت خواهد بود و نگرانی‌ای از اتلاف و وقت و هزینه نخواهید داشت.

اگر نگران سفیدی موهای همسرتان هستید

شاید مراجعه به سالن‌های زیبایی مردانه که تمایلی به انجام این کار داشته باشند هم کار ساده‌ای نباشد. شامپورنگ‌ها محصولات ساده و کارآمدی هستند که به‌راحتی و در منزل و با کمترین مهارت و تجهیزات قابل استفاده بوده و نتیجه مطلوبی هم به‌همراه خواهند داشت. توصیه اول به آقایانی که از خاکستری شدن مو‌های‌شان ناراحت و نگران هستند، استفاده از شامپوهای رنگ مخصوص آقایان است.

چندوقت یکبار استفاده کنید؟

تکرار بی‌اندازه و بی‌محدودیت در محصولات استاندارد و تایید شده نیز ممکن است سلامت و زیبایی شما را تهدید کند. توصیه متخصصان زیبایی و پوست و مو به این است که قبل از استفاده مجدد از شامپو رنگ، زمانی را به ترمیم بافت مو و بازسازی لایه‌های خارجی آن اختصاص دهید. پوشیده شدن دایمی مو با رنگ مانع از آبرسانی و اکسیژن‌رسانی به بخش‌های ساقه مو شده و ممکن است خشکی و شکنندگی به همراه داشته باشد. هر 45 تا 60 روز یک‌بار زمان مناسب برای تکرار رنگ کردن موهاست.

کدام موها بهتر جواب می گیرند؟

رنگ‌پذیری موهای تیره و تارهایی که سفید شده‌اند به کمک شامپو‌رنگ‌ها مشکل و در مواردی ممکن نخواهد بود، زیرا تارهای تیره‌تر  فقط یک یا دو درجه روشن‌تر شده و برای تغییرات بیشتر حتما باید از دکلره استفاده کرد. درمورد تارهای سفید هم همین مشکل با مقاومت آنها نسبت به تغییر رنگ تعریف می‌شود. در این میان تارهای خاکستری رنگ بهترین پاسخ را به تغییر رنگ به کمک شامپورنگ‌ها خواهند داد. در این میان هم محصولات زنانه و مردانه متفاوت بوده و تاثیر رنگ‌های مردانه بر موهای خاکستری بسیار بهتر و چشمگیرتر خواهد بود.

برای چه کسانی ممنوع است؟

کودکان و نوجوانان هم در مواردی با ابراز تمایل به این تغییر رنگ‌ها دوست دارند آنها را امتحان کنند. توجه داشته باشید که این محصولات خاص بزرگسالان طراحی و تولید شده و استفاده از آنها در افراد کم سن و سال یا با انواع ناتوانی‌های سیستم ایمنی بدن ممکن است باعث بروز انواع حساسیت‌های پوستی و بدنی شدید شود. به‌همین دلیل توصیه می‌شود حتی بین افراد بزرگسال سالم هم قبل از مصرف، تست شده تا در صورت بروز هرگونه حساسیت بتوان آن را کنترل و درمان کرد.

تا اینجای مطلب راجع به ویژگی‌ها و برتری‌های شامپو‌رنگ‌ها نسبت به دیگر محصولات مشابه موجود در بازار صحبت کردیم ولی در کنار همه خوبی‌ها موارد مهمی هم وجود دارد که باید به آنها توجه و دقت کرد. قبل از انتخاب محصول برگه‌های راهنمای خرید محصول و محتوای آن را به دقت مطالعه و بررسی کنید. این شما هستید که می‌توانید با دانش و آگاهی محصولات استاندارد و با کمترین میزان ریسک خطر را انتخاب کرده و استفاده کنید.

چه چیزهایی می‌تواند خطرناک باشد؟

 یکی از موادی که سرطان‌زا بودن آن در تحقیقات بین‌المللی ثابت شده است، Cocamide DEA   موجود در برخی محصولات شوینده مثل صابون و شامپوهاست. این ماده شیمیایی که در سال 2012 به لیست مواد شیمیایی شناخته شده در ایجاد سرطان اضافه شده است در شامپوهای معمولی باعث ایجاد کف فراوان و فوم غنی می‌شود که برای بسیاری از افراد جذاب است. هر چند کوکامید DEA از روغن نارگیل طبیعی تولید می‌شود اما چند واکنش شیمیایی و مواد شیمیایی سمی در روند تولید وجود دارد که باعث می‌شود محصول نهایی به هیچ‌ عنوان، شکل یا مشابه روغن نارگیل نباشد. بنابراین هنگام خرید خیلی زود گول «تولید شده با روغن نارگیل» را نخورید. خبر خوب این است که  با پیگیری‌های مجامع پزشکی، 26 شرکت تولیدکننده رنگ‌های شامپویی استفاده از‌ Cocamide DEA  تولیدات خود را متوقف کرده‌اند ولی خبر بد این است که گاهی مواد تشکیل‌دهنده جایگزین به‌درستی تشریح و معرفی نشده‌اند که ممکن است کمتر بدنام ولی خطرناک‌تر از این مورد شناخته و بررسی شده باشند.بنابراین توصیه می کنیم حتما محصولاتی تهیه کنید که مجوزهای لازم را داشته و مورد تایید پزشک تان باشد.

قبل مصرف بدانید

روی بسته برخی از این محصولات  نوشته شده که بعد از استفاده، نیازی به شست‌وشو با شامپوی دیگری  نیست. این امر به‌دلیل وجود ماده شیمیایی و مصنوعی است که شبیه صابون عمل می‌کند. مشتقات متعددی از «سورفکتانت‌ها» در شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرد که تحقیقات زیادی روی آن انجام نشده ولی توصیه اصلی این است که محصولاتی با این مواد تشکیل‌دهنده را انتخاب نکنید. این عنوان‌ها را به خاطر بسپارید: سورفکتانت‌های گلوکوزید، کوکو گلوکوزید یا دیکل گلوکوزید. مشکل اصلی سورفکتانت‌ها این است که آنها تمایل دارند چربی‌های طبیعی موها را از بین ببرند، این امر موجب تضعیف موها در طولانی‌مدت می‌شود.

ابریشمی کشنده

رنگ‌هایی که ادعا می‌کنند موهای شما براق، ابریشمی و صاف می‌شود را فراموش کنید. نرم و ابریشمین شدن موها بعد از رنگ ناشی از وجود سیلیکون‌هایی است که  لایه خارجی مو را می پوشانند. این مواد باعث می‌شوند موها توانایی تنفس و دریافت مواد مغذی موردنیازشان را از دست بدهند. بنابراین همین ظاهر «سالم» ممکن است به کاهش مو و ریزش مو کمک کند. یکی از این مواد پوشش‌دهنده، دی‌متیکون (aka polymethylsiloxane) یک فرم مایع پلاستیک مبتنی بر سیلیکون است که وجود آن می‌تواند مضر و سمی باشد.مصرف بی رویه و خارج از قاعده سیلیکون‌های روان در ایجاد سرطان‌های پستان و غدد لنفاوی موثر بوده و هستند.

یک ادعای ثابت نشده

عطرها ترکیبات نامرئی هستند که در بیشتر محصولات زیبایی به میزان بسیار زیادی وجود دارند. طبق قوانین موجود در  نظام‌نامه تولیدات محصولات زیبایی و آرایشی در ایالات‌متحده و دیگر کشورهای بزرگ دنیا، شرکت‌ها مجبور نیستند مواد تشکیل‌دهنده اضافه شده برای تولید رایحه‌های خوشایند در محصولات آرایشی و بهداشتی را افشا کنند. در عین حال، برخی آزمایش‌ها وجود مواد شیمیایی بسیار سمی در مخلوط عطرها را شناسایی کرده‌اند اما ممکن است چند دهه طول بکشد تا متوجه شوند که این مواد هم ممکن است خطرناک باشند. استنشاق همین مواد معطر می‌تواند سیستم تنفسی، ریه و حتی پوست را با مشکلات جدی روبه‌رو کند.

رنگ‌های سمی

اکثر رنگ‌ها به‌طور کلی از قیر زغال و دیگر مشتقات نفتی ساخته می‌شوند و بسیار سمی هستند و بعضی آنها حتی توسط FDA آزمایش و بررسی می‌شوند اما باید گفت متاسفانه، حتی آزمایش‌های FDA هم نمی‌تواند به‌طور کامل از ما محافظت کند. مطالعات اخیر نشان داد که رنگ‌های تایید شده توسط FDA هم ‌باعث بیش‌فعالی در کودکان می‌شود، درست است که ما شامپو نمی‌خوریم ولی این مواد از طریق پوست نیز جذب شده و به جنین داخل شکم مادر منتقل می‌شود. البته این در شرایطی است که قاعده مصرف را رعایت نکنید اما اگر از محصولات استاندارد و طبق دستور العمل از آنها مصرف کنید با مشکلی مواجه نخواهید شد.

منبع: سیب سبز

با شامپو رنگین کمان بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ