حقایقی عجیب در مورد شیر مادر از زبان پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران!

faateme1366
پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران به جزئیات تحقیقات بسیار ارزشمند در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره پیشگیری از سرطان پستان زنان علی‌الخصوص مادرانی که ۲۴ ماه شیردهی دارند، پرداخت.

محمد اسماعیل اکبری با اشاره به اینکه درباره فواید شیر مادر صحبت‌های بسیاری شده است، و در مجامع علمی نیز یکی از مباحث اصولی “شیر مادر” است، ولی بنده درباره خواصی از شیر مادر؛ براساس تحقیقاتی که در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت پذیرفته؛ می‌خواهم گزارش علمی دهم که کمتر مردم شنیدند و حتی در مجامع علمی نیز درباره آن کمتر صحبت شده است.

پروفسور اکبری ادامه داد: در بررسی مرکز تحقیقات سرطان نتیجه اعجاب آوری به دست آمد، مبنی بر اینکه مادرانی که 18 تا 24 ماه شیردهی برای هر بچه خود داشته باشند، موفقیت بسیاری در پیشگیری از سرطان پستان خواهند داشت، و این شاخص تحقیقاتی بسیار ارزشمند است.

این فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا تصریح کرد: همچنین براساس این تحقیق علمی، اثبات یکی از آیات قرآن در سوره بقره و آیه 233 بیشتر برایمان روشن می‌شود که پروردگار فرمان داده است که مادران دو سال به بچه خود شیر دهند، که نتیجه آن در تحقیق علمی ثابت می‌کند، این شیردهی پیشگیری از سرطان پستان برای مادران را در بر خواهد داشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: همچنین امام جعفر صادق(ع) نیز توصیه بر 18 ماه شیردهی  دارند، و اگر کمتر از این باشد به‌ضموم ــ ظلم و ضرر ــ است، بنابراین شیردهی 18 تا 24 ماه تأثیر اعجاب‌آور علمی و تحقیقاتی در پیشگیری از سرطان پستان دارد که این تحقیق علمی نیز در ایران محقق شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ