این ۵ عصاره گیاهی برای از بین بردن حساسیت مفید است!

samiira
اگر بهتر است دفعۀ بعدی که با این مشکل مواجه شدید، درمان طبیعی با استفاه از انواع روغن را جایگزین داروهایی شیمیایی کنید. ۵ روغن گیاهی وجود دارند که می توانند با آلرژی مبارزه کنند و آن را از بین ببرند. آنها التهاب را کاهش داده، سینوس را پاکسازی می کند و با عث تقویت سیستم ایمنی نیز می شود.

۱٫ عصاره ریحان
روغن ریحان یک ضد التهاب قوی است و می تواند با پاکسازی بدن از باکتری ویروس با مواد حساسیت زا مبارزه کند و سبب کاهش التهاب، درد و خستگی شود. مطالعات نشان داده است که این ماده خواص ضد میکروبی نیز دارد و می تواند باکتری، مخمر و کپک را از بین ببرد.

روش درمانی: به منظور کاهش التهاب شما می توانید یک قطره از این عصاره را به سالاد، سوپ و یا هر غذای دیگری اضافه کنید. جهت تقویت سیستم ایمنی باید دو یا سه قطره را با همان میزان روغن نارگیل رقیق کنید و مستقیماً آن را روی قفسه سینه، پشت گردن و شقیقه ها قرار دهید.

۲٫ عصاره اسطوخودوس
عصاره این گیاه دارای خواص آنتی هیستامین و ضد التهاب است. این ترکیب اسطوخودوس را به یکی از بهترین داروهای طبیعی ضد حساسیت تبدیل می کند. این گیاه همچنین به عنوان یک آرامبخش طبیعی استفاده می شود.

روش درمان: وقتی احساس کردید که آلرژی شما به سراغتان آمده، چند قطره از این گیاه را به کف دستانتان بمالید، دستانتان را جلوی بینی خود گرفته و نفس عمیق بکشید. برای فصل های حساسیت زا بهتر است همیشه مقداری پنبه آغشته به عصاره اسطوخودوس را به همراه داشته باشید.

۳٫ عصاره ی نعنا
مطالعات نشان داده است که روغن نعنا نیز ضد التهاب است.این ماده سبب کاهش علائم اختلالات التهابی مزمن مانند رینیت (التهاب مخاط بینی) و آسم برونشی می شود. همچنین این ماده به عنوان یک خلط آور می تواند در درمان آلرژی، سینوزیت، سرفه و سرماخوردگی مؤثر باشد.

روش درمان: چند قطره را در سینوس گرفته اسپری کنید و گلودرد خود را درمان کنید. همچنین این ماده با آرام کردن ماهیچه های بینی باعث بیرون آمدن مخاط و مواد حساسیت زا می شود. برای کاهش التهاب می توانید مستقیما یک یا دو قطره خالص از آن را میل کنید.

۴٫ عصارۀ چای
این ماده می تواند عوامل بیماری زا و حساسیت زا را در محیط از بین ببرد. پخش کردن بخار عصارۀ چای در منزل می تواند از رشد باکتری، قارچ و جلوگیری کند. عصارۀ چای همچنین یک ضد عفونی کننده و ضد التهاب طبیعی است که می تواند پوست آسیب دیده را تسکین دهد.

روش درمان: عصارۀ چای را روی پوست خود قرار دهید تا التهابات ناشی از جوش کهیر را کاهش دهد. برای مصرف موضعی پنبه را به دو یا سه قطره از آن آغشته کنید و روی ناحیه موردنظر قرار دهید. اگر پوست حساسی دارید آن را با روغن های دیگری مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

۵. عصارۀ لیمو
این ماده می تواند سیستم لنفاوی بدن را بهبود بخشد و شرایط تنفسی را بهتر کند. طبق مطالعات روغن لیمو می تواند از رشد باکتری در محیط جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند. با اسپری کردن این ماده در خانه می توانید عوامل حساسیت زا و باکتری ها را نابود کنید.

روش درمان: یک یا دو قطره از عصارۀ این گیاه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را بنوشید تا میزان متعادل PH را در بدن خود حفظ کنید. همچنین می توانید در هنگام شستشوی لباسها آن را به مواد شوینده خود اضافه کنید یا چند قطره از آن را روی پرده، ملحفه و فرش اسپری کنید تا باکتری ها را از بین ببرد.

پاکسازی ناخن ها با یک عصاره گیاهی

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ