درمان خانگی میگرن با گیاه خوشمزه

samiira
گیاه آلوئه ورا کاربرد زیادی در لوازم آرایشی بهداشتی دارد و بیشتر از ۱۰ نام هم برای آن ثبت شده است.آلوئه ورا خاصیت های متعددی از جمله برطرف کردن سوء هاضمه،تصفیه خون،درمان اگزما و … را دارد.

سردرد میگرنی دارید؟پس آلوئه ورا مصرف کنید

اغلب اوقات هنگامی که سردرد به سراغمان می‌آید سریعاً به فکر استفاده از انواع داروهای مسکن می‌افتیم غافل از اینکه درمان‌های خانگی نیز برای آن وجود دارد.

کار زیاد، استرس و فشارهای عصبی همگی از عوامل بروز سردرد و میگرن در افراد محسوب می‌شوند. اغلب افرادی که به میگرن دچار هستند، مدت های طولانی مجبور به استراحت بوده و قادر به انجام کارهای روزانه و عادی خود نیستند.

از طرفی مصرف بیش از حد داروهای سردرد می تواند در درازمدت باعث مشکلات کبدی و یا آسیب های مغزی شود.

کارشناسان توصیه می کنند افرادی که دچار سردرد و میگرن مزمن هستند در گام نخست باید با مراجعه به پزشک علت مشکل خود را شناسایی کنند و در کنار مصرف دارو تحت نظارت پزشک، از برخی درمان های خانگی نیز بهره‌مند شوند.

از جمله یکی از گیاهان مفید در درمان سردرد و میگرن، آلوئه ورا است؛ گیاهی که به طور طبیعی دارای ترکیبات ضد التهابی و کاهنده کلسترول خون بوده و علاوه بر کاهش عوارض سردرد می تواند برای درمان خارش پوست و نیز مشکلات التهابی آن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه از قرن ها پیش در نسخ خطی قدما و پزشکان به عنوان یک داروی معجزه‌گر برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله درمان جراحات، زخم ها، آفتاب سوختگی و درمان التهابات مورد استفاده قرار گرفته است.

از این گذشته آلوئه ورا دارای خاصیت تسکین‌دهندگی عضلات بوده و می تواند برای برطرف کردن میگرن و اسپاسم عضلات اطراف سر و گردن مورد استفاده قرار گیرد. نحوه استفاده از این گیاه ساده بوده و تنها کافی است ژل آن را استشمام کنید. همچنین می توان سر، صورت و گردن را با شهد گیاه آلوئه‌ورا ماساژ داد تا التهاب در این نواحی برطرف شود.

گیاه آلوئه ورا همچنین برای بر طرف کردن لکه های پوستی، آکنه و درمان سوختگی نیز موثر است به طوری که ترکیب ژل این گیاه با لیمو ترش برای ضدعفونی کردن زخم ها و آکنه های پوستی بکار می‌رود.

گفتنی است؛ از دیگر فواید این گیاه شش هزار ساله می‌توان به آبرسانی موهای سر و جلوگیری از ریزش موها اشاره کرد. علاوه بر آن، استفاده از ژل این گیاه به همراه آب می تواند مانع بروز موخوره شده و باعث زیبایی هر چه بیشتر موها شود.

آیا آکنه و جای زخم با آلوئه ورا از بین می رود؟

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ