فرآورده های غذایی با چه عنوانی را نخریم؟!

faateme1366
یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: هیچ تولیدکننده‌ای حق ندارد خارج از ضوابط عنوان یا مطلبی را به مفهوم فرآورده‌اش اضافه کند.

سمیره صباح با بیان اینکه عبارت “تازه” و به‌تعبیری feresh از جمله اظهارات توصیفی رایج برحسب مواد غذایی به حساب می‌آید که به توصیف حالت یا فرآوری انجام‌شده به‌روی مواد غذایی دلالت دارد، اظهار داشت: نوشتن این عبارت به‌روی مواد غذایی صرفاً زمانی امکان‌پذیر است که به‌روی آن محصول فرآیند حرارتی، انجماد یا هر شکلی از نگهداری ماده غذایی انجام نشده باشد.

معاون اداره‌کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه برای “بیان طعم فرآورده” و “نام تجاری فرآورده” نمی‌توان از واژه تازه استفاده کرد، گفت: مواد غذایی تازه بسته‌بندی شده و افزودن واکس و پوشش‌ها با درجه غذایی براساس ضوابط و معیارهای موجود موارد استفاده از این عبارت است، علاوه بر آن  به‌کارگیری محلول شست‌وشوی کلر ملایم با اسید ملایم در حین تولید و پرتودهی ماده غذایی خام، حداکثر KGI مواردی هستند که به‌روی برچسب مواد غذایی‌شان می‌توان از عبارت “تازه” استفاده کرد.

 وی افزود: استاندارد ملی ایران به‌شماره 6629 که به موضوع ویژگی و آزمون‌های پنیر تازه می‌پردازند، پنیر تازه پاستوریزه را از این قاعده مستثنی کرده است.

معاون اداره‌کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: نوشتن عبارت “تازه” در فرآورده غذایی مشروط است و هیچ تولیدکننده‌ای حق ندارد خارج از ضوابط عنوان یا مطلبی را به مفهوم فرآورده‌اش اضافه کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ