واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه حذف می شود؟!

faateme1366
رییس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.

حمید درخشان نیا در نشستی با خبرنگاران در این باره افزود: یک بار مساله حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شد اما هم اکنون ما پیش نویس آن را تهیه کرده ایم.
وی گفت: این سازمان در زمینه توسعه الکترونیکی از سازمان های پیشرو است و پایگاه اطلاعات جمعیتی نیز دایم به روز رسانی می شود و به صورت بر خط فعال است.

درخشان نیا گفت: تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی وظیفه سازمان ثبت احوال است و این اطلاعات را در اختیار مسوولان تصمیم گیر برای رسیدن به اهدافشان قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان کاملا مکانیزه شده و از شکل سنتی خارج شده است و بدون اطلاعات این سازمان برخی از سازمان های دیگر از جمله بانک ها و محاکم نمی توانند به وظایف خود بپردازند.
رییس سازمان ثبت احوال بابیان اینکه کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است از مردم خواست به مرور برای دریافت این کارت اقدام کنند تا این پروژه تا پایان سال 97 به اتمام برسد.
وی درخصوص بررسی آسیب های اجتماعی با استفاده از آمار های جمعیتی نیز گفت: با وزارت کشور در تماس هستیم و در جلسات بررسی آسیب های اجتماعی نماینده ای از سازمان ثبت احوال حضور دارد و در استان ها نیز این جلسات با دبیری ادارات ثبت احوال برگزار می شود.

**اختلال در سرویس کارت هوشمند ملی به دلیل کاهش پهنای باند است
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال نیز در این نشست گفت: اختلال ایجاد شده در چند روز اخیر در سرویس کارت هوشمند ملی به دلیل کاهش پهنای باند است.
حمید پارسایی افزود :‌ ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفاتر پست، پیشخوان دولت و ادارات سازمان ثبت احوال انجام می‌شود که اداره‌ های سازمان ثبت احوال از طریق شبکه اینترانت ملی جداگانه باسازمان در ارتباط است.
وی اضافه کرد : دفاتر پست نیز از طریق شبکه داخلی به ثبت کارت هوشمند ملی می‌پردازند و اطلاعات را از طریق شبکه ملی به سازمان ثبت احوال منتقل می‌کند اما دفاتر پیشخوان دولت از طریق شبکه ملی اطلاعات و شبکه داخلی خود به انتقال اطلاعات می‌پردازد که این امر باعث شده ما گاهی شاهد قطع و یا ضعیف شدن سیستم در دفاتر پیشخوان دولت شویم.

پارسایی گفت : در روزهای پنج‌شنبه هفته گذشته و یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مشکلاتی را در دفاتر پیشخوان دولت شاهد بودیم ،گفته شده که علت این اختلال، کاهش پهنای باند سازمان فناوری و اطلاعات باشد که گویا این پهنای باند یک سوم کاهش یافته که این امر ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته نیز با مشکلات زیادی مواجه بودیم به همین دلیل به سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرده بودیم که باید پهنای باند خود را افزایش دهند.
دراین نشست با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران حوزه ثبت احوال قدردانی شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ