بدترین عوارض دارچین را بشناسید و مراقب باشید!

faateme1366
همه با دارچین آشنا هستیم و دارچین یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در هند است. عطر و طعم دارچین از مطبوع‌ترین در تمام جهان است و این ادویه را از درختی قهوه‌ای رنگ می‌گیرند.

۲ نوع دارچین داریم. دارچین سیلان که در کشورهای سریلانکا، هند، ماداگاسکار، برزیل و کارائیب بدست‌ می‌آید و دارچین «واقعی» است، و دارچین «کاسیا» که بیشتر از چین، ویتنام و اندونزی می‌آید.

دارچین یا بصورت چوب است و یا گرد و جزء اصلی تمامی غذاهایی است که چاشنی ادویه دارند.

دارچین دارای مقادیر زیادی کلسیم، فیبر و منگنز است و خواص مفید بسیاری دارد. اما اگر زیاد مصرف شود می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

ما مقالات زیادی در باره خواص دارچین داشته ایم، ولی اکنون به عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه آن می‌پردازیم.

مشکلات قلبی

مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است.

ما روغن دارچین را هم در غذاهای زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر می باشد.

حرارت بدن

مصرف زیاد دارچین همچون الکل، فلفل، گل کلم، لابستر، قهوه، زنجبیل، سیر، برنج ، پیاز و کدو می‌تواند حرارت بدن را بشدت بالا ببرد.

در صورت امکان از خوردن چیزهایی که حرارت بدن را بالا می‌برند باید پرهیز کرد. مصرف دارچین می‌تواند باعث افزایش حرارت بدن ‌شود و واکنش‌هایی همچون ترک خوردن لب، تاول دهان و دور چشم و جوش زدن شود.

خوردن دارچین در زمستان به دلیل سرمای هوا با خطرات کمتری همراه است، اما در تابستان می‌تواند عوارض شدید داشته باشد. افرادی که یائسه هستند توصیه می‌شود که از مصرف دارچین خودداری کنند.

آلرژی

بعضی به دارچین حساسیت دارند و این ممکن است به یکباره پیش بیاید. عوارض آلرژی همچون آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده و جوش صورت و دست می‌باشد.

تنگی نفس هم یکی دیگر از عوارض آلرژیک دارچین است، اما این عوارض چندان شدید نمی‌باشد.

رقیق سازی خون

دارچین کاسیا خاصیت رقیق کننده خون را دارد و از آن برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کنند. به همین دلیل افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند نباید دارچین بخورند.

برای حاملگی مضر است

دارچین برای زنان حامله خوب نیست. دارچین می‌تواند باعث درد زایمان زودهنگام و باز شدن دریچه رحم شود. دارچین دوای خوبی برای دل درد و باد معده است، اما اگر این عوارض با حاملگی همراه باشد باید از مصرف دارچین خودداری کرد.

مصرف کم چای دارچین بی ضرر است، اما بهتر است خطر نکنید. خوردن قرص دارچین یا استنشاق عطر دارچین هنگام حاملگی اصلا توصیه نمی‌شود.

قند خون

مصرف زیاد دارچین سیلان باعث پایین آمدن قند خون و احساس سرگیجه می‌شود. مطمئن شوید که بیش از ۲ تا ۳ قطره روغن دارچین را در چای خود نریخته باشید، زیرا بر شما اثر خواهد گذاشت.

مشکلات پوستی

پوست شما بعد از دست زدن به فلفل یا چیلی چه حالتی خواهد داشت؟ آیا پوست شما نخواهد سوخت؟ روغن دارچین خالص هم همین حالت را ایجاد می‌کند.

تضاد با آنتی بیوتیک

دارچین مانند آنتی بیوتیک عمل می‌کند. به همین دلیل اگر آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید، خوردن دارچین می‌تواند تعارض ایجاد کند، زیرا دوز آن ۲ برابر می‌شود و به همین دلیل مصرف دارچین توصیه نمی‌شود.

دارچین خواص خوبی دارد اما باید در مصرف آن میانه روی کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ