مصرف این وعده غذایی به درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کمک می کند!

faateme1366
بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد از زنان که در سنین باروری هستند، مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک‌اند. وقتی سطح یک سری از هورمون‌ها از تعادل خارج می‌شود، منجر به رشد کیست‌های پر از مایع در تخمدان‌ها می‌شود.

متأسفانه، درمان قطعی برای سندرم تخمدان پلی‌کیستیک وجود ندارد اما یکی از اولین اقداماتی که می‌توان برای بهبود شرایط انجام داد، اصلاح تغذیه و تغییر سبک زندگی است. در زنان چاق، حتی یک کاهش وزن ِ ۵ درصدی هم می‌تواند باعث منظم‌تر شدن دوره‌های عادت ماهانه و بهبود تخمک‌گذاری شود. توصیه‌های مفید برای کنترل این بیماری را در ادامه بخوانید:

١– رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین در پیش بگیرید

انسولین، هورمونی است که قند را از خون گرفته و به جهت تأمین انرژی سلول‌ها به آن‌ها می‌رساند. زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً دچار مقاومت انسولینی هستند، یعنی سلول‌های آن‌ها به طور مناسب از انسولین استفاده نمی‌کند و این باعث افزایش انسولین و قند خون می‌شود و علائم ناخوشایندی دارد. یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین می‌تواند برای جلوگیری از افزایش انسولین مفید باشد. این رژیم معمولاً شامل میوه‌ها و سبزی‌ها به طور کامل، غلات سبوس‌دار، پروتئین کم‌چرب و چربی‌های سالم می‌شود. همچنین باید از مصرف غذاهای فرآوری شده یا تصفیه شده که شامل غذاها و نوشیدنی‌های شیرین نیز می‌شود اجتناب کنید.

٢- از خوردن صبحانه صرف‌نظر نکنید

[quote-leftمطالعات نشان داده کاهش متعادل مصرف کربوهیدرات می‌تواند تمرکز انسولین را در خون زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، کاهش بدهد و به‌مرور زمان علائم این بیماری، تخفیف پیدا کند] 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ