اگر بعد از رابطه زناشویی سردرد دارید، بخوانید

faateme1366
درحالی‌که سردردهای بعد از ارضای جنسی می‌توانند خلق فرد را به شکلی منفی تحت تاثیر قرار بدهند، اما این قبیل سردردها معمولا به بیماری‌های جدی مربوط نمی‌شوند. البته این به معنای آن نیست که شما می‌توانید سرسری از کنار این سردردها بگذرید، چون ممکن است پای مسائل دیگری در میان باشد.

سردردهای جنسی چیستند؟
سردردهای جنسی بعد از رابطه جنسی و به‌خصوص در حول‌وحوش رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) اتفاق می‌افتند. این سردردها در بعضی از افراد به‌صورت یک درد تدریجی در سر و گردن که با اوج گرفتن تهییج جنسی افزایش می‌یابند ظاهر می‌‌شوند. در سایر موارد هم فرد ممکن است یک سردرد ناگهانی و شدید را درست قبل یا در حین ارگاسم تجربه کند.

زن‌ها بیشتر مبتلا می‌شوند یا مردان؟
به عقیده متخصصان با اینکه سردردهای جنسی غیرمتداول هستند اما به‌طورکلی مردها سه برابر بیشتر از زن‌ها به این مشکل دچار می‌شوند. بر اساس تحقیقات این نوع از سردردها اغلب در مردانی که بین بیست و بیست‌وپنج سال و همچنین بین سی‌وپنج تا چهل‌وپنج سال سن دارند اتفاق می‌افتند.

علل سردردهای جنسی
هنوز معلوم نیست که چرا بعضی از افراد در حول‌وحوش ارضای جنسی متحمل سردرد می‌شوند. اما به‌طورکلی برخی از محققین معتقدند که ممکن است این سردردها ناشی از آزاد شدن آدرنالین در خلال فعالیت‌های شدید باشد.

آیا سردردهای جنسی خطرناک هستند؟
همان‌طور که گفته شد اکثر این سردردها خوش‌خیم هستند اما در موارد نادری هم این امکان وجود دارد که به مسائلی مانند وجود یک ضایعه در مغز مانند تومور یا آنوریسم (گسترش و یا حباب در دیواره یک سرخرگ در داخل سر)، خونریزی داخلی دیواره عروق، ضربه، برخی التهابات، برخی داروها و یا بیماری‌های عروق کرونری مربوط باشند. بنابراین مهم است که این سردردها مانند هر بیماری دیگری توسط پزشک بررسی شوند.

آیا این مشکل فقط یک‌بار اتفاق می‌افتد یا بیشتر؟
بسیاری از این بیماران به‌ دفعات محدودی این سردردها را تجربه می‌کنند اما برخی هم تا مدت‌ها از این مشکل شکایت می‌‌کنند. برای مثال برخی از متخصصان بیمارانی را ویزیت کرده‌‌اند که تا دویست مورد از این سردردها را تجربه کرده بودند؛ که البته خوشبختانه تعداد این موارد بسیار کم گزارش‌شده است.

آیا این بیماران درمان می‌شوند؟
در یکی از بزرگ‌ترین تحقیقاتی که درباره سردردهای جنسی انجام‌شده مشخص‌شده است که این سردردها نوعا در طی چند هفته اتفاق می‌افتند و سپس خودبه‌خود خوب می‌شوند. در یک تحقیق دیگر تقریبا نیمی از این بیماران به‌وسیله کند کردن زمان تهییج جنسی توانستند از شدت سردردشان کم کنند. همچنین در موارد لزوم پزشک هم می‌تواند با تجویز داروهای مناسب به پیشگیری و درمان این مشکل کمک کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ