یکی از عوامل منجر به سقط جنین این قرص است!

faateme1366
قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به وجود محدودیت‌های فرهنگی برای آموزش روابط جنسی گفت: اگر بخواهیم در حوزه رفتار جنسی حتی در سنین جوانی آموزش داشته باشیم، ممکن است افرادی مخالف باشند و بگویند، آموزش در این زمینه تبلیغ یا شیوع رفتار جنسی است.

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به سقط جنین گفت: راه اصلی درباره سقط جنین پیشگیری است. پیشگیری به معنی افزایش آگاهی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر جنسی است. همچنین باید جوانان را به سمتی سوق دهیم که با هر فردی ارتباط برقرار نکنند.

وی ادامه داد: از طرفی برخی افراد به واسطه مصرف مواد روان‌گردان و آسیب‌های اجتماعی مانند فقر به رفتارهای پرخطر جنسی روی می‌آورند که در نهایت مجبور به سقط نیز می‌شود.

حریرچی با تاکید بر اینکه شرایط کلی جامعه باید برای ازدواج قانونی مهیا شود، گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از سقط جنین ایجاد شرایط و امکانات اقتصادی و فرهنگی برای ازدواج قانونی است.

وی با اشاره به مراکز غیرقانونی سقط‌ جنین گفت: همه این مراکز غیرقانونی در شرایط غیربهداشتی کار می‌کنند که منجر به آسیب‌های ثانویه نیز می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطرجنسی که در نهایت ممکن است منجر به مواردی مانند سقط شود، رویکرد دو‌گانه‌ای وجود دارد. اول رویکرد پیشگیرانه و پرهیز از مسائل منجر به آسیب‌های اجتماعی است و رویکرد دوم کاهش آسیب است. یعنی اگر فردی رفتار پرخطر داشت سعی کنیم میزان آسیب به خود فرد و اجتماع را کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: بنابراین رویکرد اول وزارت بهداشت جلوگیری از سقط جنین و شرایط منجر به آن است و رویکرد دوم این است که اگر کسی از این مسئله آسیب دید، آن فرد را به شرایط سالم بازگردانیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به راه‌حل‌های کاهش آسیب گفت: مشاوره آموزشی، فرهنگی و روانی و آموزش درباره بیماری‌ها و عواقب رفتارهای جنسی پرخطر می‌تواند به کاهش این آسیب‌ها کمک کند. باید شرایط انتقال بیماری جنسی و در معرض آسیب بودن در این مسئله حل شود.

حریرچی درباره آموزش در زمینه ارتباط جنسی سالم و جلوگیری از رفتارهای پرخطر گفت: آموزش در این مسائل با توجه به شرایط فرهنگی و قوانین کشور با همکاری نهادهایی مانند آموزش و پرورش و مساجد در مناطقی که رفتارهای پرخطر وجود دارد، تا حدودی انجام شده است.

وی تاکید کرد: یک سری محدودیت‌های فرهنگی و نظرات متفاوت در این زمینه وجود دارد. به طور مثال اگر بخواهیم در حوزه رفتار جنسی حتی در سنین جوانی آموزش داشته باشیم، ممکن است افرادی مخالف باشند و بگویند، آموزش در این زمینه تبلیغ یا شیوع رفتار جنسی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ