اگر با خوردن غذا عذاب وجدان می گیرید، بخوانید!

samiira
یک راه برای جلوگیری از احساس­های گناه تغییر نگرش فرد در مورد مواد غذایی است. یک شروع خوب این است که دسته بندی مواد غذایی به “خوب” و “بد” را کنار بگذاریم

اگر شما به یک کیک اینگونه بنگرید که  این غذا بد است ، من نمی­توانم این غذا را بخورم و پس از آن هیچ وقت آن را نمی­خورم، به احتمال زیاد احساس گناه ما بدین دلیل است که به آن برچسب بد را زده­ ایم.

گفتن اینکه غذاهای خوبی هستند و یا بدِ بد، خوردن یا نخوردن جرم یا گناه نیست. در عوض، تمرکز بر غذا ناسالم و یا سالم است. به یاد داشته باشیم که ما نیاز داریم به گفتن به خودمان که خوردن آگاهانه خوب است!

راه دیگر برای اجتناب  از “من نباید آن را بخورم” تمرکز بیشتر به نتیجه عمل به جای تمرکز بر ارزش یک فرد است. به عنوان مثال، به جای گفتن ” من فرد بدی هستم که بی­فکر می­خورم” بهتر است بگوییم “وقتی من زیاد میخورم معده ­ام خوب کار نمی­کند. ”

احساس گناه همچنین می­تواند از این احساس ناشی شود که  ما سزاوار غذا خوردن نیستیم. هنگامی که این اتفاق می­افتد، این کارت قرمزی است برای گرفتن کمک­های حرفه­ای . به خودمان یادآوری کنیم که خوردن یک پدیده بسیار طبیعی و مهم است.

این به ما انرژی زندگی کردن به طور کامل را می­دهد. بدیهی است، خوردن به خودی خود یک چیز بد نیست. اگر ما  احساس گناه می­کنیم و احساس می­کنیم کار بدی انجام می­دهیم که می­خوریم ممکن است برخی کمک­های حرفه­ای را نیاز داشته باشید.

من شکلات نیاز دارم: “من روز وحشتناکی داشته­ام. امتحانم رو بد دادم. ماشینم پنجر شد و… پس شکلات نیاز دارم، سریع! ”

اظهاراتی  که بر نیاز به مواد غذایی در زمان بحران و آشوب می­پردازند متاسفانه تقویت ادراک نادرستی است که مواد غذایی، بیهوشی عاطفی کامل است. این عبارات نشان می­دهد که مواد غذایی واقعا دارای قدرت به طور موقت بی­حس کردن درد و استرس هستند.

همه ما سلیقه­های منحصر به فردی داریم که از غذاها بدست می­آید و موجب خوشنودی ما می­شود.

بعد از خوردن «غذا» چه کارهایی را نباید انجام داد؟

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ