همه نسخه های خداحافظی با خط های عمیق صورت

zahra
مشکلات پوست همزمان با افزایش سن و حتی با بالا رفتن تنش‌های زندگی بیشتر و بیشتر می‌شود. درست به‌همین دلیل هم همیشه برای شروع مراقبت از پوست در جوانی یک جورهایی دیر است، به‌ویژه برای عده‌ای که چندان تمایلی به جوان‌سازی پوست به لطف تزریق و عمل‌های زیبایی ندارند، چون این دسته خانم‌ها از اوایل جوانی باید رسیدگی بیشتر و برنامه مراقبت هوشمندانه‌تری را برای سلامت پوست خود ترتیب دهند. پس برای اینکه بدانید باید چطور از پس خطوط و چروک‌هایی که روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود بر بیایید دکتر مهری شیوایی در این مطلب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرا خطوط اخم و خنده عمیق می شوند؟
خطوطی که در بالای بینی، اطراف لب و دهان، گوشه چشم‌ها و روی پیشانی و بین دو ابروی همه ما دیده می‌شود، همان خطوط بیانی هستند که از ابراز حالت‌های مختلف و با انقباض عضلات و حرکت دادن آنها روی چهره ظاهر می‌شوند تا جایی که با گذشتن از دهه سوم زندگی کم‌کم عمیق شده و حتی بدون دقت هم کاملا روی پوست محسوس و قابل رویت است. اما به‌طور کلی چروک‌های روی صورت در دو نوع پویا و ثابت هستند. به این ترتیب چروک‌های ثابت حتی زمانی که پوست صورت شما در حال استراحت و بدون حرکت است کاملا قابل تشخیص هستند و به مرور تعداد و عمق آنها بیشتر و بیشتر می‌شود،‌ اما چروک‌های پویا به همین خطوطی که با اخم کردن و خندیدن روی صورت نمایان می‌شود، گفته می‌شود که به‌تدریج روی صورت جا خوش کرده و به چروک‌های ثابت تبدیل می‌شود. درواقع خطوط پویا حاصل حال ما در شرایط اضطراب، هیجان، خستگی، نگرانی و شادی است. به‌علاوه اینکه با افزایش سن قابلیت انعطاف‌پذیری و کلاژن‌سازی پوست از بین رفته و چروک‌ها و خطوط به سادگی مهمان همیشگی پوست می‌شوند.

کدام خط ها پیرتان می کند؟  
برای اینکه بتوانید بهترین راه‌ها را برای ازبین بردن خطوط صورت خود به کار ببندید، لازم است بدانید که چه خطوطی روی صورت بیانی هستند و چرا به پوست‌تان ظاهر نازیبایی می‌دهند.
خطوط پیشانی: بعد از پشت‌سر گذاشتن دوران بلوغ چروک‌هایی پویا در کمین هستند تا با هر بار بالا انداختن ابرو یا در حالت‌هایی مانند گریه، تعجب و عکس‌العمل‌هایی شبیه آن به شکل خطوطی افقی روی پیشانی ظاهر شوند. تغییراتی که رشد آنها معمولا بعد از 15سالگی و با افزایش طبیعی سن آغاز می‌شود.
خط اخم:  به‌طور خاص به خطوط عمودی که ما بین دو ابروی شما وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود. خطی نسبتا عمیق که می‌تواند در هر سنی روی صورت شما ظاهر شود. پس نباید آن را با چروک‌های پیری و تغییرات افزایش سن اشتباه بگیرید. چون این خط گاهی در اوایل 20 سالگی و گاه با ورود به دهه سوم زندگی بر اثر آسیب‌های نور آفتاب و عادت‌های رفتاری مانند انقباض بیش از حد عضلات صورت هنگام صحبت کردن ظاهر می‌شود.
خط خنده‌: صحبت کردن، خندیدن، غذا خوردن، افزایش سن، ژنتیک، لاغری و تحلیل بافت فک و لثه همه و همه از عوامل نشاندن خط خنده روی صورت شما هستند. خطوطی عمیق که در هر دو طرف نیمه پایینی صورت قرار دارند و عمق آن در صورت افراد لاغر یا مسن مشخص‌تر است. 
خطوط پنجه کلاغی: به خطوط ریزی که به شکل چروک در اطراف چشم‌ها هستند و از سمت چشم به سوی شقیقه و گونه‌ها کشیده شده است را خطوط پنجه کلاغی می‌گویند. این خطوط به‌دلیل شباهت زیادی که به ظاهر پای کلاغ دارند به این نام معروف هستند. از طرفی این خطوط ظریف به‌خاطر پوست نازک و حساس دور چشم به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین چروک‌های روی پوست ظاهر می‌شوند و با افزایش سن و حتی خندیدن و قرار گرفتن در آفتاب بیشتر می‌شوند. 

چطور از بین می‌روند‌؟ 
بهتر است برای رفع یا از بین بردن خطوط بیانی روی قسمت‌های ذکر شده در مراحل اولیه شکل‌گیری اقدام کنید. چون با افزایش سن و عمیق‌تر شدن این خطوط کار درمان با روش‌های ساده‌تر پیچیده و نیاز به استفاده از تکنولوژی یا روش‌های پرهزینه‌تری هست. اما برای اینکه با همه روش‌های درمان خط خنده، اخم و دیگر خطوط روی صورت‌تان آشنا شوید در اینجا موثرترین راه‌ها پیش روی شماست: 
میکرودرم: یکی از روش‌های پرطرفدار و کارآمد در از بین بردن این خطوط است که طی چند جلسه با ساییدن و برداشتن بافت‌های مرده از سطح پوست کار را آغاز و با فعال کردن مکانیسم ترمیم پوست کار را به سرانجام می‌رساند. در نتیجه با یک لایه‌برداری ملایم پوست سالم و صاف از زیر لایه‌های مرده بیرون می‌آید و پوست روشن و چروک و خطوط از بین می‌رود.
لیزر: نتیجه‌گیری از این طریق هم بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. چون با لیزر درمانی خطوط پیشانی یا خنده را به کمک منابع اشعه‌ای و نوری و با برداشتن لایه سطحی پوست محو می‌کنند. یعنی با برداشته شدن لایه سطحی پوست شما، بدن به صورت خودکار مجبور به ترمیم و ساخت لایه‌ای تازه روی پوست شده و لایه جدید بدون هیچ اثری از خطوط یا چروک‌ها تشکیل می‌شود.
تزریق: از آنجا که کار ژل یا چربی‌های تزریق شده پر کردن پوست به‌ویژه در قسمت‌هایی مانند همین خطوط بیانی صورت است پس می‌توانید روی این روش هم برای از بین بردن خطوط مختلف صورت خود فکر کنید، اما تنها در صورتی که توسط متخصص و در کلینیک‌های معتبر پوست و زیبایی انجام شود. از طرفی باید بدانید که ژل و بوتاکس‌ها به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای از بین بردن خط خنده نیستند. چون گاهی با از کار انداختن عضلات موجب بی‌حرکت شدن برخی قسمت‌های صورت می‌شوند. اما در مورد تزریق چربی این‌طور نیست، اگرچه باید حتما با یک پزشک به‌صورت حضوری مشورت کنید.

لیفت با نخ‌: حتما اسم آن به گوش‌تان آشناست. از جدیدترین روش‌هایی که طی آن بدون ایجاد هرگونه برش یا بیهوشی نخ‌های مخصوصی به کمک سوزن‌های بسیار باریک وارد پوست شده و پوست و عضلات آن را به سمت بالا می‌کشند. این روش تازه اما پرطرفدار هم از طرفی باعث تحریک تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک پوست شده و موجب جوان‌سازی پوست و از بین رفت تمام خطوط و چروک‌ها می‌شود.
جراحی: یعنی لیفت صورت به روش جراحی برای از بین بردن تمام ناهمواری‌ها و خطوط جا خوش کرده روی پوست. با این تفاوت که هزینه آن بیشتر و دوران نقاهت طولانی‌تری خواهد داشت. 
پس باید به این مرحله به‌عنوان آخرین راه‌حل بعد از موثر واقع نشدن روش‌های دیگر نگاه کرد. جراحی‌هایی پیچیده که برای سفت کردن پوست و در نتیجه چین و چروک‌های کمتر و پوست صاف‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مجله سیب سبز 

دو مورد از پر عارضه ترین عمل های زیبایی را بشناسید!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ