به این 8 دلیل به روش زنان فرانسوی لاغر نشوید!

zahra
همه خطرهای رژیم فرانسوی!

شاید برای‌تان سوال باشد که چرا برخی زنان کشورهای دیگر از تناسب اندام برخوردارند و تعداد افراد چاق بین آنها کم است؟! خیلی‌ها ممکن است با خود فکر کنند این دسته از افراد از رژیم خاصی پیروی می‌کنند و برای همین اکثرا از تناسب اندام برخوردار هستند  مثلا زنان فرانسوی. ممکن است از خود بپرسید شاید رژیم زنان فرانسوی صحت داشته باشد و علت تناسب اندام‌شان پیروی از این برنامه غذایی باشد. اما آیا واقعا رژیم زنان فرانسوی با سایر رژیم‌های عجیب و غریب دیگر تفاوت دارد؟ آیا خود فرانسوی‌ها از این رژیم پیروی می‌کنند؟! برای اینکه به جواب سوالات خود دست پیدا کنید، بهتر است گفته‌های دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی را در این باره بخوانید. 

رژیم زنان فرانسوی چه قاعده و اصولی دارد؟!
  به مدت 3 هفته هر چیزی را که می‌خورید یادداشت کنید تا مشخص شود که چه چیزهایی را باید حذف و چه چیزهایی را باید اضافه کنید.
  در دو روز اول این رژیم شما باید تنها سوپ تره‌فرنگی به‌همراه مقدار زیادی آب بخورید. فراموش نکنید سوپ تره‌فرنگی یکی از 
شگفتی های این رژیم محسوب می‌شود.
  پس از آن به مرور سبزیجات، ماهی و میوه‌ها را به همراه مقدار زیادی آب به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.
  در طول این رژیم غذایی توصیه شده است که مقدار زیادی از ادویه‌ها و سبزیجات فصلی و تازه را مصرف کنید.
  در طول روز دو بار ماست بخورید.
  در طول این رژیم غذایی مصرف مقدار کمی شیرینی نیز اشکالی ندارد.
  در این رژیم هیچ ماده غذایی ممنوعی وجود ندارد و شما می‌توانید بدون احساس گناه حتی پنیر و شکلات نیز بخورید اما فراموش نکنید که اصل اولیه در این رژیم برمبنای وعده‌های غذایی بسیار کم و باکیفیت است.

نکته!
اگر این رژیم غذایی شما را اذیت می‌کند می‌توانید یک روز در هفته را به خودتان استراحت بدهید. اما پس از 3 ماه تلاش و امتحان این رژیم، شما باید به این سبک زندگی عادت کرده باشید و بتوانید تا آخر عمر به همین سبک ادامه بدهید. این رژیم کار را برای کسانی که باید مقدار زیادی وزن کم کنند آسان می‌کند.

اشکال اول:
پایه علمی رژیم
رژیم زنان فرانسوی هیچ پایه و اساس علمی ندارد. در مقدمه رژیم گفته شده است فرد باید به مدت سه هفته برنامه غذایی خود را یادداشت کند تا مطابق آن بتواند این رژیم غذایی فرانسوی را اجرا کند در صورتی که وقتی به رژیم تنظیم شده نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هیچ جایی از رژیم فرانسوی برنامه غذایی فرد درنظر گرفته نشده است.  

اشکال دوم:
تنوع
این رژیم فرانسوی مثل همه رژیم‌های عجیب و غریب با نام‌های جذاب با اصول درست خوردن مطابقت ندارد. یعنی در این رژیم خبری از 5 گروه غذایی نیست که بارها و بارها اشاره شده است، این عدم رعایت می‌تواند به بدن آسیب‌های جدی وارد کند. به‌عنوان مثال رژیم زنان فرانسوی در دو روز اول سوپ تره‌فرنگی را به افراد توصیه کرده است، فارغ از اینکه افراد این سوپ را دوست دارند یا دوست ندارند یا اینکه به این ماده غذایی حساسیت دارند یا خیر. یعنی کسانی که می‌خواهند از این رژیم پیروی کنند اجبارا باید آن را دوست داشته و با آن مشکلی نداشته باشند و استفاده کنند. به‌علاوه سایر گروه‌های غذایی ازجمله نان و غلات در این رژیم جایی ندارند. همچنین حضور پروتئین‌ها خیلی ضعیف و شیر و لبنیات کم است. 

اشکال سوم:
باور غلط
تره‌فرنگی در این رژیم غذایی نقش بسیار مهمی دارد، طوری که انگار فقط این نوع سبزی قادر است شگفتی بیافریند و وزن افراد را کاهش دهد، در صورتی که این‌طور نیست. تره‌فرنگی مثل سبزیجات دیگر ازجمله اسفناج، کرفس، جعفری، کاهو و کلم سبزی غیرنشاسته‌ای است و نباید تنها از این سبزی انتظار کاری عجیب در زمینه لاغری داشت. 

اشکال چهارم:
الگوی غذایی ناقص 
به بقیه رژیم که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این رژیم اصلا عملی و عملکردی نیست و برخلاف ادعایی که می‌کند با رعایت این برنامه غذایی فرد نمی‌تواند الگوی غذایی خود را اصلاح کند چراکه الگوی غذایی درست اصلا به این شکل نیست و اتفاقا پیروی از این رژیم باعث می‌شود الگوی غذایی فرد به سمت اشتباهی برود. 

اشکال پنجم:
ابهام
در رژیم فرانسوی واحد مصرف مواد غذایی مشخص نشده است یعنی افراد نمی‌دانند هر کدام از ماده غذایی پیشنهادی را باید به چه میزان مصرف کنند. مثلا گفته شده در طول روز دو بار ماست بخورید! ولی ذکر نکرده چند قاشق، دو قاشق، چهار قاشق، یک پیاله یا دو پیاله ماست مصرف شود. 

اشکال ششم:
کمبود قند
 در این رژیم خبری از مواد قندی مجاز نیست و به‌علاوه تبلیغ موادی را کرده که ما متخصصان تغذیه به آن اعتقاد نداریم که جزء اجزای اصلی رژیم باشند. در اینجا راجع به شکلات صحبت کرده است، در واقع این را به‌عنوان یک جایزه برای افرادی که این رژیم را می‌گیرند درنظر گرفته است که مثلا شما در این رژیم می‌توانید شکلات هم استفاده کنید. در صورتی که بازهم نقص شماره 5 مطرح است یعنی میزان مصرف تعیین نشده است. 

اشکال هفتم:
عدم توجه به جزئیات
در رژیم زنان فرانسوی راجع به پنیر صحبت شده است بدون اینکه نوع پنیر را مطرح کند. برای همین این سوال مطرح است که چه پنیری بهتر است در این رژیم مصرف شود؛ پنیر خامه‌ای، پنیر سفید، پنیرهای پیتزا ازجمله گودا و پارمیزان و… بنابراین این رژیم کاملا رژیم گنگی است. 

اشکال هشتم:
عدم ترک
نکته دیگر که در این رژیم وجود دارد این است که لزومی به انجام حرکات ورزشی خاص یا گذراندن ساعت و زمان در باشگاه ورزشی وجود ندارد که این توصیه بسیار بدی است. به هر حال در کنار هر رژیم غذایی بهتر است ما فعالیت فیزیکی را هم افزایش دهیم که عملا سبک زندگی فرد را همراه با آن برنامه غذایی تنظیم شده اصلاح کرده باشیم، چراکه هدف ما از گرفتن رژیم فقط رسیدن به زیبایی اندام نیست که بعد از رسیدن به این هدف رژیم را قطع کنیم و به عادت‌های قبل از رژیم برگردیم، بلکه می‌خواهیم یک دستورالعمل کلی برای زندگی‌مان داشته باشیم که این رژیم هیچ کدام از اینها را برآورده نمی‌کند.

منبع: مجله سیب سبز

روش های ساده لاغری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ