بازگشت پیکر شهید حججی + جزئیات کامل

پانته آ توتونپیان
منابع موثق درلبنان گفتند تااین لحظه داعش پیکرشهیدحججی و دیگرشهدای حزب الله را تحویل نداده و این روند فعلا متوقف شده است درصورت تحویل پیکرها هم بایدآزمایش DNA انجام شود پیکر شهید حججی،طی توافقاتی به ایران بازگشت داده خواهد شد. جزئیات بیشتر بازگشت پیکر شهید حججی را در این مطلب بخوانید.

پیکر شهید حججی، دهه اول محرم به ایران بازمیگردد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی روز چهارشنبه ٩٦/٧/٥ ساعت ٩ صبح از میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

چرا تشییع پیکر شهید محسن حججی برگزار نمی شود؟

شنیده ها حاکی از آنست که دلیل عدم ارجاع پیکر کامل پاک و مطهر این شهید، قطع شدن سر، دست و پای مطهر شهید است. 
تکفیری ها از تحویل سایر اجزاء امتناع کرده اند و حزب الله لبنان همچنان مشغول تلاش برای بازپس گیری تمام پیکر مطهر این شهید عزیز می باشد.

تست دی ان آ (DNA) پیکر شهید حججی:

احتمالا بافت‌های عضلانی شهید حججی از بین رفته است

مسئول مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: به دلیل اینکه آزمایش DNA آزمایشگاه لبنانی از بافت‌های استخوانی شهید محسن حججی گرفته شده، این احتمال وجود دارد که بافت‌های تازه و عضلانی شهید از بین رفته باشد.

زمان تشییع جنازه شهید محسن حججی

هویت پیکر شهید «محسن حججی» 100 درصد تایید شد

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نورعنوان کرد:
با توجه به آزمایش ژنتیکی صورت گرفته بر روی پیکر شهید «حججی» هویت وی 100 درصد تایید شده است. وی همچنین گفت: همچنین بنا بر کارشناسی و بررسی انجام شده بر روی پروفایل ژنتیکی خانواده شهید مشاهده شد که نتایج آزمایش‌ها کاملا با یکدیگر تطابق دارند.

تحویل پیکر شهید حججی:

 لحظاتی پیش پیکر مطهر شهید محسن حججی به معراج الشهداء شهر تدمر سوریه تحویل داده شد 

سردار پاکپور با عدم تایید کامل اخبار تحویل پیکر شهید حججی اعلام کرد:
?مقدمات تحویل پیکر و آغاز آزمایشات DNA شهید حججی فراهم شده است

زمان تشییع شهید حججی قطعی شد

?روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ضمن تایید قطعی هویت پیکر شهید حججی اعلام کرد مراسم تشییع؛ فردا شنبه ساعت ۱۶ از میدان امام حسین به سمت میدان شهدا انجام می شود.

 زمان تشییع پیکر شهید محسن حججی تغییر یافت و زمان دقیق مراسم متعاقبا اعلام می‌شود

? روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

 با توجه به تغییر در فرآیند انتقال پیکر شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید سرافراز متعاقباً اعلام خواهد شد.

 پیشتر زمان برگزاری این مراسم روز شنبه ۱۱ شهریورماه اعلام شده بود.

هویت پیکر شهید حججی تایید شد

سردار پورجمشیدیان،  معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: با طی مراحل شناسایی که انجام شد، هویت پیکر شهید حججی تایید شده است و پیکر شهید حججی تحویل نیروهای سپاه در سوریه شد، و پیکر شهیدمحسن حججی به کشور تا ساعتی دیگر انتقال داده خواهد شد. 

در فضای مجازی شب گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر بازگشت پیکر شهید محسن حججی به کشور.

مشاور معاون عربی و آفریقای وزیرامور خارجه ، اخبار مربوط به وجود نام شهید محسن حججی در فهرست پیکرهایی که قرار است در توافق حزب الله با داعش تحویل گرفته شوند را تایید کرد.

در مرحله اول عملیات مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی جبهه النصره در «جرود عرسال» در شمال شرق لبنان حزب الله توانست مناطق وسیعی را از اشغال تروریست‌های جبهه النصره خارج کند و پنج اسیر حزب الله را آزاد و تعدادی پیکر شهدا را از طریق مذاکره با النصره تحویل بگیرد.

بازگشت پیکر شهید حججی:

پیکر شهید محسن حججی مدافع حرم که با استقامت و پایداری خود اسوه شد باز میگردد.به نقل از شبکه تلوزیونی المیادین طبق توافقاتی که بین حزب الله لبنان و نیروهای تروریستی داعشی مبنی بر توافقات جرود صورت گرفته شد قرار شده است پیکر شهید محسن حججی بازگردانده شود.
شهید حججی از مدافعان حرم اهل نجف آباد بود که در مقابله با نیروهای داعشی در سوریه به شهادت رسید.
قرار است عملیات حرکت اتوبوسهای حامل تروریستهای داعشی که خود را تسلیم کرده اند به سمت شهر البوکمال واقع در حومه دیر الزور شامل تحویل گرفتن پیکر شهید محسن حججی نیز باشد.
بر همین اساس نیرهای حزب الله لبنان پیکر شهید حججی را به همراه شهدای این حزب و اسیر دست داعش بعد از ورود اتوبوس ها به تدمر تحویل می گیرند.
همچنین المیادین در راستای بازگشت پیکر شهید حججی گزارش داد که در حال حاضر این اتوبوسها که حامل نیروهای داعشی به همراه خانواده هایشان هستند، آماده حرکت از منطقه جرود قاره به سمت البوکمال است.
حزب الله لبنان همزمان با ارتش این کشور برای مشخص شدن سرنوشت نظامیان ربوده شده لبنانی که در چنگ داعش بوده اند در منطقه القلمون غربی سوریه آتش بس اعلام کرده بود.
بازگشت پیکر شهید محسن حججی به زودی اتفاق خواهد افتاد و پیکر شهید حججی به خانواده اش و تمام مردم ایران  باز خواهد گشت

در مرحله دوم از عملیات که بنام« فجر الجرود »توسط ارتش و مقاومت لبنان اجرا شد، بخش مهمی از اراضی شمالی لبنان که در سیطره داعش بود پاکسازی شد و گروه تروریستی داعش تحت شرایط محاصره مجبور به مذاکره شد و پیشنهاد مذاکره داد.

وی افزود : حزب‌الله با هوشیاری و درایت و با هدف تعیین سرنوشت عزیزان خود در لبنان و سوریه، در شرایط برتر و با تحمیل شروط بر داعش، مذاکره را پذیرفت که در نتیجه آن قرار شد در مرحله دوم توافق، علاوه بر آزادی اسیر مقاومت، پیکر شهدای حزب‌الله و همچنین شهدای غیر لبنانی تحویل گرفته شود که نام شهید محسن حججی نیز در فهرست این توافق قرار دارد و دبیرکل حزب الله نیز در دیدار اخیر آقای جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه با ایشان این موضوع را مطرح کردند که امیدواریم این امر به زودی محقق شود و مانعی در این مسیر ایجاد نشود.

واکنش همسر شهید حججی به بازگشت پیکر شهید

العالم/ همسر شهید حججی پس از اعلام خبر بازگشت پیکر شهید، با تغییر تصویر پروفایل خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به بازگشت پیکر مطهر شهید واکنش نشان داد.

با گذشت 20 روز از شهادت شهید حججی، شب گذشته خبر تبادل پیکر مطهر این شهید توسط سید حسن نصرالله اعلام شد و بنا بر گفته سید حسن نصرالله شهید حججی جزو 3 شهیدی است که حزب‌الله با تبادل از داعش تحویل می‌گیرد. همسر شهید حججی نیز پس از اعلام خبر بازگشت پیکر شهید، با تغییر تصویر پروفایل خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به بازگشت پیکر مطهر شهید واکنش نشان داد و در حاشیه عکس نوشت: «هر کسی دنبال خبر می‌گرده بهش بگید عشق داره بر می‌گرده…». 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ