بدغذایی کودکان راه های پیشگیری از آن

samiira
در دو سال اول زندگی‌ کودک شما خواهد آموخت که چگونه بنشیند، راه برود، صحبت کند و همینطور غذا بخورد.اما توسعه و رشد در مورد غذا خوردن فقط به اینکه چگونه قاشق و چنگال دست بگیرید نیست.

در این دوران علایق کودک به طعم، نوع و شکل غذا نیز تعیین می‌شود که این در آینده به او کمک خواهد کرد که به نوعی متخصص در شناسایی طعم شود و تمایل بیشتری به امتحان کردن غذاهای جدید کند.

محققین عقیده دارند که اولین غذاهای جامدی که کودک امتحان می‌کند در شکل دادن به علایق کودک و اینکه چه غذایی را دوست داشته باشد مهم است. بهترین زمان برای شکل دادن عادت صحیح غذایی در همین سن و سال است و نه زمانی‌ که کودک ۸ یا ۹ ساله است. در زیر به تعدادی از روش‌هایی‌ که می‌تواند به این موضوع کمک کند پرداخت شده است.

طرز تفکر خود را تغییر دهید
همانطور که انتظار ندارید تا اولین گامهای کودک شما به دویدن سریع تبدیل شود، ایجاد علاقه به غذا نیز یک شب اتفاق نمی‌افتاد و نیاز به آموزش دارد.

اینکه کودک ۲ ساله به یک غذا برای بار اول یا دوم بی علاقگی نشان دهد به هیچ عنوان دلیل درستی برای حذف آن غذا نیست. محققین تغذیه کودک احتمال می‌دهند که کودکان تمایل بیشتری به خوردن سبزی یا میوه خاص پیدا می‌کنند اگر بیشتر از ۸ تا ۹ بار آن را بخورند.

همه نوع غذا را به کودک پیشنهاد کنید
در طی‌ دو سال اول تا جایی که می‌توانید تنوع و طعم غذایی را که کودک می‌خورد افزایش دهید. کودکان با بالا رفتن سن توان بیشتری برای مقابله کردن و عدم پذیرش غذا خواهند داشت.

سبک تهیه غذا را متنوع کنید
به جای خریدن غذای آماده کودک در منزل پوره سیب زمینی‌ شیرین، آووکادو، خیار و … را به کودک بدهید تا با امتحان این طعم‌های عالی و متنوع بزرگ شود. همینطور غذاها را در فرم مایع، جامد و نیمه جامد به تنوع سرو کنید تا کودک شما به آن عادت پیدا کند.

زمان غذا خوردن را به یک محیط آرام تبدیل کنید
انتخابی عمل کردن کودک نسبت به غذا می‌تواند محصول محیط نا آرام یا شلوغ برای غذا خوردن باشد.

نتیجه تحقیقات نشان داده است که استرس باعث از بین بردن اشتها می‌شود. غذا خوردن خانواده در کنار همدیگر و یک محیط آرام بسیار ضروری است. همینطور دادن آزادی عمل به کودک برای امتحان کردن غذاها و طعم‌های مختلف روی سفره غذا مهم است.

چرا کودک غذا نمی خورد؟

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ