پاک کننده‌های میسلار چیست؟

samiira
پاک کننده‌های میسلار یکی از نام‌های نسبتا جدید در محصولات مراقبتی پوست هستند. پاک کننده‌های میسلار محصولاتی هستند که نیاز به شستشو با آب ندارند و پوست را پاک و آبرسانی می‌کنند

پاک کننده‌های میسلار یا پاک کننده‌های بدون نیاز به شستشو چیست؟

این پاک کننده‌ها در میان زنان فرانسوی محبوبیت بالایی دارد و گفته می‌شود راز زنان فرانسوی در داشتن پوست‌های مرطوب اما با ظاهری غیربراق و غیرچرب در استفاده از پاک کننده‌های میسلار است. اما این مساله تا چه حد حقیقت دارد؟ آیا استفاده از این پاک کننده‌ها می‌تواند برای پوست مفید باشد و نیاز به شستشو را کاهش دهد؟ در این مقاله درباره مزایای این پاک کننده‌ها و لزوم به کار بردن آن‌ها در برنامه‌های مراقبت پوست مطالبی بیان خواهیم نمود.

مجله Byrdie  در مقاله‌ای به سراغ دو تن از کارشناسان خبره زیبایی و مراقبت پوست رفته است. دکتر دبرا لافتمن مشاور زیبایی موسسه Simple Skincare و عضو انجمن درماتولوژی بورلی هیلز و دکتر ریچل نظریان عضو گروه درماتولوژی شوایگر در این مصاحبه نظرات تخصصی خود را درباره مزایای استفاده از پاک کننده‌های میسلار بیان کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

پاک کننده میسلار چیست؟
ابتدا باید تعریف دقیقی از پاک کننده‌های میسلار بیان کنیم و مشخص کنیم که دقیقا کدام نوع از پاک کننده‌ها در این دسته قرار می‌گیرند. آب پاک کننده‌ای که تحت عنوان میسلار شناخته می‌شود حاوی ذرات ریزی است که مانند اسفنج‌های مینیاتوری عمل می‌کنند و آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی را از سطح پوست جذب کرده و جدا می‌کنند (اگر با شیمی پیشرفته آشنایی داشته باشید احتمالا عبارت میسل Micelle را می‌شناسید) و همزمان به پوست رطوبت رسانی هم می‌کنند. این ذرات ریز ییک سر چربی دوست دارند که چربی و آلودگی را به خود جذب می‌کند و یک سر آب دوست دارند که کمک می‌کند این مواد جذب شده در آب حل شوند و از سطح پوست جدا شوند. بر این اساس یک پاک کننده میسلار باکیفیت بسیار بهتر و موثرتر از پاک کننده‌های معمولی که نیاز به شستشو دارند عمل می‌کند و دردسر و زحمت کمتری هم دارد.

پاک کننده‌های میسلار
جالب است بدانید علت محبوبیت این نوع پاک کننده‌ها در فرانسه این است که آب لوله کشی فرانسه درصد املاح بالایی دارد و به اصطلاح سخت است در نتیجه شستن صورت با این آب باعث خشک شدن پوست می‌شود و مشکلات پوستی را تشدید می‌کند اما این پاک کننده‌ها بسیار ملایم هستند و بدون آن که پوست را تحریک کنند آن را تمیز می‌کنند. همه افراد با هر نوع پوست می‌توانند این نوع پاک کننده‌ه‌ها را به کار ببرند اما استفاده از آن به افرادی که پوست خشک، ملتهب یا مستعد جوش دارند بیشتر توصیه می‌شود. پاک کننده‌های باکیفیت علاوه بر تمیز کردن ملایم و مطلوب رطوبت پوست را تا 90% افزایش می‌دهند و حاوی ویتامین‌های مفید و موثر در سلامت پوست هم هستند.

مزایای استفاده از پاک کننده‌های میسلار
مزیت دیگر استفاده از این نوع پاک کننده‌ها این است که pH پوست پس از پاکسازی با این محصولات تغییر نمی‌کند و برخلاف دیگر پاک کننده‌ها که سطح پوست را قلیایی می‌کنند ذرات چربی ریز حل شده در آب میسلار نه تنها ضرری برای پوست ندارد بلکه به مرطوب شدن و لطیف شدن پوست هم کمک می‌کند و می‌توان گفت اثر تونر را هم دارند و در صورت استفاده ازآن نیازی به استفاده از تونر نخواهید داشت. این نوع پاک کننده‌ها برای کسانی که همیشه در سفر هستند و فرصتی برای شستن صورت خود ندارند هم انتخابی ایده‌آل است. پاک کننده میسلار تمام آلودگی‌ها و چربی اضافی و تقریبا تمام یک آرایش ملایم را از صورت شما پاک می‌کند و پوستی نرم و تمیز بدون التهاب و قرمزی و خشکی به شما تحویل می‌دهد.

روش استفاده از پاک کننده‌های میسلار
روش استفاده از این نوع پاک کننده‌ها بسیار آسان است و برخلاف دیگر پاک کننده‌ها که نیاز به آبکشی دارند هیچ وقتی از شما نمی‌گیرد و تنها چیزی که برای این کار لازم دارید یک تکه پنبه تمیز است. یک تکه پنبه را گرد کنید و چند قطره از پاک کننده را روی پنبه بریزید و به آرامی روی همه قسمت‌های صورت بمالید. به همین سادگی، نه نیازی به آبکشی صورت هست نه استفاده از تونر. البته اگر پوست شما خشک است بهتر است پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. پس از استفاده شما هیچ احساسی از چسبندگی یا چرب بودن روی پوست خود نخواهید داشت و احساس بهتری پیدا خواهید کرد (اگر پنبه را نگاه کنید آلودگی‌هایی را که روی آن نشسته است خواهید دید). استفاده از این پاک کننده بسته به میزان چرب بودن صورت و برنامه روزانه شما می‌تواند یک یا دوبار در روز باشد که بهتر است آن را یک بار صبح پس از بیدار شدن و شستن صورت انجام دهید و بلافاصله پس از آن از مرطوب کننده حاوی ضدآفتاب (یا هردو باهم) استفاده کنید و یک بار شب قبل از خواب برای پاک کردن آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوست شما نشسته است آن را به کار ببرید و پس از آن از کرم شب خود استفاده کنید. البته برای پاک کردن آرایش غلیظ بهتر است قبل از استفاده از پاک کننده میسلار از پاک کننده آرایش استفاده کنید و سپس پاکسازی پوست خود را با این محلول کامل کنید.

پاک کننده‌های میسلار
به نظر  می‌رسد آرزوی همه خانم‌های تنبل که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند به حقیقت پیوسته است و این محلول توانسته است بخش مهمی از نیازهای ما را برطرف کند. از آنجایی که در کشور ما به خصوص در بخش‌های کوهستانی رطوبت هوا کم است و آب‌های لوله کشی هم درصد املاح بالایی در خود دارند و شستشوی مکرر با آب سخت مشکلات خشکی و التهاب را تشدید می‌کنند بهتر است به جای شستن صورت با پاک کننده‌هایی که نیاز به آبکشی دارند از پاک کننده‌های میسلار استفاده کنید تا مشکلات پوستی شما برطرف گردد. خوشبختانه این پاک کننده‌ها قیمت بالایی ندارند و در انواع مختلف و از برندهای متنوع در بازار کشور ما نیز موجود هستند مانند Garnier،  Uriage، Bioderma و Avene که انواع مختلف این پاک کننده‌ها را برای انواع پوست‌ها به ایران نیز صادر کرده‌اند و در دسترس عموم قرار دارند و شما می‌توانید این پاک کننده‌های مفید و موثر را بر اساس نوع پوست خود یا بر اساس توصیه پزشک استفاده کنید.

در خانه پاک کننده پوست بسازید

منبع: سیمرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ