اگر دندان کشیدید حتما این مطلب را بخوانید!

faateme1366
یک دندانپزشک با اشاره به اینکه دیابت و استرس می‌تواند باعث تشدید مشکلات لثه‌ای شود،‌ گفت: این عفونت گاهی نیز باعث عفونت‌های سیستمیک خواهد شد.

زهرا فاضلی در ارتباط با مراقبت‌های پس از کشیدن دندان، اظهار داشت: تا سه ساعت پس از کشیدن دندان بهتر است گاز قرار داده شده در دهان خارج نشود و حداکثر تا چند روز از استعمال سیگار خودداری شود.

وی با بیان اینکه در این مدت باید از استفاده از نی و انجام مکیدن و فوت کردن خودداری کرد، گفت: توصیه می‌شود تا چند ساعت پس از کشیدن دندان خوراکی‌های سرد مورد استفاده قرار گیرد.
این دندانپزشک ادامه داد: اگر گاز درون دهان پس از کشیدن زودتر از موعد خارج شود باعث کنده شدن لخته روی لثه خواهد شد و حفره خالی ناشی از آن باعث خونریزی، درد و حتی عفونت ناشی از زخم می‌شود.
فاضلی در مورد عفونت لثه، گفت: این مشکل می‌تواند باعث بوی بد دهان، خونریزی خود به خود لثه، یا خونریزی لثه هنگام مسواک زدن، تورم لثه و قرمزی آن را به همراه داشته باشد.
وی گفت: رنگ طبیعی لثه صورتی مرجانی بوده و در حالت عفونت رنگ قرمز آتشین به خود می‌گیرد.
این دندانپزشک عنوان کرد: عفونت لثه سبب مشکلات لثه‌ای شده و دندان در ابتدا لق و سپس خود به خود می‌افتد و این مشکل حتی بدون سابقه پوسیدگی دندان می‌تواند ایجاد شود.
فاضلی خاطرنشان کرد: مشکلاتی همچون دیابت و استرس باعث تشدید مشکلات لثه‌ای شده و در موارد نادر عفونت لثه‌ای باعث عفونت‌های سیستمیک خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ