نسخه های طبیعی برای خداحافظی با خشکی پوست

فرمول پیشگیری از خشکی پوست

معمولا وقتی فصل عوض می‌شود و آب‌وهوا تغییر می‌کند تغییرات کوچکی نیز در ظاهر پوست و مو به‌وجود می‌آید به‌خصوص با شروع فصل پاییز که پوست در فصل تابستان تابش خورشید را تحمل کرده ‌است. هوا رو به سرد شدن می‌رود و در پوست و مو آمادگی زیادی برای خشک شدن به‌وجود می‌آید و پوست و مو در ظاهر پژمرده و بدون آب به‌نظر می‌رسند به‌خصوص اگر مجبور باشید هر روز برای رفتن به سر کار از خانه خارج شوید. اما نگران نباشید اگر می‌خواهید در این بیرون رفتن‌های هر روزه و در مسیر کار پوست‌تان کمترین آسیب را ببیند پیشنهادهای ما حتما برای‌تان مفید خواهد بود. 
 

محصولات تک‌کاره بخرید

اگر نوع پوست شما خشک یا مختلط باشد ممکن است یک کرم‌پودر عادی، چندان مناسب استفاده در پاییز نباشد اما اگر اصرار دارید که برای یکنواخت کردن رنگ پوست‌تان از کرم‌پودر استفاده کنید بهتر است به‌دنبال کرم‌پودری باشید که حاوی مقداری مواد مرطوب‌کننده باشد چون با محافظت بیشتر از پوست در مقابل باد‌های پاییزی هم یکنواختی پوست را بهتر حفظ می‌کند و هم مانع خراب شدن آرایش شما می‌شود. احتمالا در تابستان به‌دنبال محصولات آرایشی و بهداشتی سبکی بودید که چند کار را با هم انجام دهند مثل مرطوب‌کننده‌ها یا ضدآفتاب‌های رنگ‌دار یا. . .  که چندان هم روی پوست شما سنگینی نکنند، اما در پاییز بهتر است به جای استفاده از محصولات چندکاره از محصولاتی استفاده کنید که تنها یک کار را انجام می‌دهند مثلا این‌که مرطوب‌کننده باید کاملا مجزا از کرم‌پودر باشد یا. . . . چون وقتی کرمی فقط مرطوب‌کننده باشد بهتر می‌تواند فرآیند آبرسانی به پوست را انجام دهد و آب پوست را در تمام روز حفظ کند.

اگر پاهای‌تان زبر می‌شود
کف پاها نیز در این فصل زبر و زمخت می‌شوند و گاهی ترک‌هایی نیز روی پاشنه‌پا به‌وجود می‌آید، اگر شما هم دچار چنین مشکلی شده‌اید اول از همه به‌دنبال یک اسکراب یا لوسیون یا کرم مخصوص پا باشید. همچنین می‌توانید بعد از این‌که پاهای‌تان را با آب ولرم شست‌و‌شو دادید، کف پا را با یک روغن گیاهی آغشته کنید و به‌مدت چند دقیقه آن‌را ماساژ دهید. سپس یک جوراب کلفت بپوشید و بگذارید تمام شب هنگام خواب، جوراب پای‌تان باشد. نتیجه این کار را پس از چند بار تکرار خواهید دید. علاوه بر این استفاده منظم از ترکیب گلیسیرین و گلاب به‌عنوان پماد در نرم کردن پوست و رفع ترک‌های پا موثر است. 

اکنون وقت درمان است
ممکن است پوست شما در تابستان به دلیل تابش آفتاب کمی آسیب‌دیده و روی آن لک‌هایی به‌وجود آمده باشد یا رنگ آن یکنواختی خود را از دست داده  یا حتی کمی ناهموار شده باشد، این روزها که شدت نور آفتاب کمتر شده‌ وقت درمان پوست‌تان است، سرم‌ها یا کرم‌های لکه‌بر و مغذی می‌تواند به پوست شما کمک زیادی بکند. محصولات و کرم‌های روشن‌کننده‌ای در داروخانه‌ها وجود دارند که می‌توانند دوباره یکنواختی را به پوست شما بازگردانند مثلا کرم‌های حاوی هیدروکینون برای این منظور مفید هستند. پاک‌کننده کرمی  شکل بخریدمعمولا یکی از مشکلات خانم‌ها در روزهای گرم تابستان این بود که وقتی در میانه روز به‌صورت‌شان در آینه نگاه می‌کردند صورت تا حدی چرب به‌نظر می‌رسید و انگار مواد آرایشی و بهداشتی روی صورت ذوب و قاطی شده‌بودند ولی در پاییز و وقتی هوا سردتر می‌شود احتمالا مشکلی عکس این حالت پیش می‌آید، یعنی وقتی هنگام ظهر به‌صورت نگاه می‌کنند پوست خشک و پوسته‌پوسته به‌نظر می‌رسد. اگر شما هم دچار این مشکل هستید اول از همه به‌دنبال یک پاک‌کننده کرمی و مرطوب‌کننده باشید تا در حمام یابعد ازلایه‌برداری از آن استفاده کنید. حتما دقت کنید که روی برچسب پاک‌کننده‌ کرمی شکل‌تان، مرطوب‌کننده نوشته شده باشد تا هم مواد آرایشی و آلودگی‌ها را به‌خوبی از صورت پاک کند و هم پوست را مرطوب کند. 
یکی دیگر از مشکلات رایج این فصل خشک شدن دست‌هاست، خشکی دست یکی از مشکلات پوستی آزار‌دهنده است که درصورت بی‌توجهی و رسیدگی به آن، می‌تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود. استفاده از یک کرم مرطوب‌کننده قوی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه بر این، برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست می‌توانید از روغن کالاندولا(گل همیشه بهار) روزی 2بار استفاده کنید. همچنین اگر خارش یا کشش زیادی در پوست‌تان احساس می‌کنید می‌توانید 10 قطره روغن از اکالیپتوس و نعنا و آلوورا به مرطوب‌کننده‌تان اضافه‌کنید. علاوه بر این‌ها از مصرف صابون‌هایی که شدیدا قلیایی هستند یا مواد پاک‌ کننده‌ای که مقادیر زیادی مواد خشک‌کننده و قلیایی دارند، خودداری کنید. 

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ