همه نکات و مراقبت‌های لازم برای حفظ سلامت پوست مردان

کرم هایی که باید برای همسرتان بخرید

با وجود همه تفاوت‌های فیزیکی و رفتاری، مراقبت کردن از پوست شما مردان به پیچیدگی راه و روش‌های زنانه نیست تا جایی که به سادگی با رعایت چند نکته ریز به مرز جوانی و جذابیت می‌رسید. پس بهتر است تا پای رسیدگی کردن به پوست و مراقبت از آن به میان می‌آید، خودتان را به آن راه نزنید. همین امروز زمان خوبی برای شروع است تا بعد از سر و سامان دادن به ظاهر، برای بهبود کیفیت و جلوگیری از پیری پوست خود هم برنامه‌ریزی کنید. پس برای اینکه کمی اطلاعات درباره شیوه مراقبت از پهناورترین ارگان بدن‌تان به‌دست بیاورید با راهنمایی‌های دکتر مجید میرزاخانی به شما مردان می‌گوییم که چرا و چگونه باید از زیبایی و سلامت پوست خود محافظت کنید.

   

پوست مردان دیرتر پیر می‌شود اما…

که پوست یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی و جذابیت چهره هر فرد به حساب می‌آید یک حقیقت است پس نمی‌شود این را قبول داشت و برای مراقبت از آن کاری نکرد. پس مرد بودن شما دلیلی بر رویین‌تن بودن‌تان نیست. حتی با وجود تفاوت‌هایی که با علم به آن می‌توان ثابت کرد که پوست شما مقاوم‌تر از پوست زنان در برابر آسیب‌های مختلف است اگر بخواهیم کمی بیشتر وارد جزئیات شویم باید بگوییم که پوست مردان به‌دلیل تولید کلاژن بیشتر ضخیم‌تر از پوست خانم‌هاست و درست به همین دلیل علائم پیری روی پوست مردان دیرتر از خانم‌ها ظاهر می‌شود. اما نکته اینجاست که مردان با کم‌توجهی و مراقبت نکردن از شادابی و جوانی پوست و از همه مهم‌تر تحت فشار استرس‌های محیطی، همزمان با خانم‌ها میزبان علائم پیری روی پوست صورت خود می‌شوند. پوست آقایان با قرار گرفتن در معرض آسیب‌هایی مانند آلودگی هوا، نور آفتاب و تعریق مدام رطوبت طبیعی خود را از دست داده و با بروز خشکی و تولید چربی بیشتر، درنهایت کیفیت ظاهری خود را از دست می‌دهد. در آخر هم که شکست در مبارزه با همه این عوامل مخرب محیطی، موجب ظاهر شدن آثار افزایش سن روی پوست صورت می‌شود.

چه محصولاتی نیاز دارید؟  
برای سلامت و زیبایی پوست‌تان مبلغی را تعیین کنید چون برای مراقبت از آن به محصولاتی نیاز دارید که در برابر بیشتر آسیب‌ها از پوست شما دفاع کند. از طرفی این محصولات باید کرم‌های تخصصی آقایان باشد نه هر محصولی که در دسترس هست. در اینجا به شما خواهیم گفت که پوست شما برای سرزندگی به چه محصولاتی نیاز دارد. 

ضدآفتاب: هرگز بدون استفاده از کرم ضدآفتاب خانه را ترک نکنید این مورد یکی از اساسی‌ترین نیازهای شما برای داشتن پوستی سالم و جوان است. برخلاف تصوری که در ذهن دارید این روزها انواع ضدآفتاب‌های بدون رنگ و چربی مخصوص شما تولید می‌شوند. از طرفی تاثیر انکارناپذیر آن در جلوگیری از پیری و حتی سرطان پوست را نباید نادیده گرفت.
تونر یا ژل شست‌وشو: صورت شما باید دو بار در روز کاملا شسته شود اما نه با صابون یا آب خالی بلکه با محلول یا ژل‌های مخصوص شست‌وشو که مناسب نوع پوست شماست. یا حداقل می‌توانید با پاک‌کننده‌های صورت (تونر) پوست خود را تمیز و سپس آبکشی کنید.

ژل یا فوم اصلاح: اگر بدون محافظت یا ژل و کف کار اصلاح صورت خود را انجام دهید رطوبت از پوست‌تان رفته و سطح آن کاملا خشک و آسیب‌پذیر می‌شود.

افترشیو و مرطوب‌کننده: استفاده از افترشیو بعد از اصلاح مانند مصرف مرطوب‌کننده بعد از دوش گرفتن ضروری است. برای اینکه تمام لایه‌های مرده پوست بعد از حمام و اصلاح کردن برداشته شده و پوست آماده خشک و چروک‌دار شدن است. پس برای مرطوب و بازسازی کردن لایه سطحی پوست حتما از مرطوب‌کننده و افترشیو استفاده کنید.

لایه‌بردار: هر دو یا سه هفته یک‌بار پوست شما به یک لایه‌برداری اساسی نیاز دارد. پس برای خود حتما یک اسکراب ملایم و مردانه تهیه کنید و قبل از اصلاح صورت مقدار مناسبی از آن را روی پوست‌تان قرار دهید و سپس اصلاح کنید. با این کار هم لایه‌ای مرده به‌راحتی از پوست جدا و هم روند اصلاح آسان‌تر انجام می‌شود.

کرم دور چشم: باتوجه به مراقبت نکردن‌های مداوم شما از پوست باید منتظر بروز چروک‌های ریز و درشت به‌ویژه در اطراف چشم‌ها باشید، چون پوست اطراف چشم نازک است و بعد از خشک شدن جزء اولین نقاطی از صورت است که دچار پیری و چروک می‌شود. پس برای پیشگیری از این اتفاق استفاده از کرم‌های دور چشم تخصصی آقایان که این روزها تنوع زیادی هم دارد را بین محصولات و ملزومات مراقبت از پوست خود قرار دهید.

کرم‌های ترمیم‌کننده و ضدپیری: استفاده از کرم یا سرم‌های ضدپیری با ساختار مغذی بعد از 30سالگی برای شما ضرورت پیدا می‌کند تا بتوانید از شدت تخریب پوست جلوگیری و پیری آن را به تاخیر بیندازید. این کرم‌ها با تحریک نوسازی سلول‌های پوست، پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

با این اشتباهات زود پیر می‌شوید  
باتوجه به اینکه شما بیشتر ساعت‌های روز را خارج از منزل در معرض آسیب‌های محیطی قرار دارید بدون عینک آفتابی، کلاه و ضدآفتاب در طول روز و در فصول مختلف در معرض نور و اشعه خورشید قرار نگیرید. اگر همین حالا روبه‌روی آینه به صورت‌تان نگاهی بیندازید، می‌توانید لک و خطوط ناشی از همین اشتباه خود را به وضوح مشاهده کنید.
   برای خرید و انتخاب محصولات بهداشتی از ژل اصلاح تا مرطوب‌کننده و ضدآفتاب سراغ محصولات نامرغوب و بی‌کیفیت نباشید. چه چیزی مهم‌تر از سلامت پوست شما پس کمی هزینه کنید و با کسب اطلاعات سراغ گزینه‌های مناسب بروید.
   شما در تمام طول عمر خود صدها بار صورت خود را اصلاح خواهید کرد پس تیغ یا ریش تراش‌هایی که کند یا بی‌کیفیت هستند را همین حالا دور بیندازید. این ابزار به‌راحتی پوست شما را زخم، خشک و ملتهب خواهد کرد.
   دستگاه ریش تراش یا تیغ‌های مصرفی شما نباید در محیط حمام رها شود، چون در فضای مرطوب آن باکتری‌ها و قارچ‌ها رشد می‌کنند و باعث عفونت پوستی می‌شوند. بهتر است آنها را در قفسه‌ای خشک و بهداشتی نگهداری کنید.
   هیچ‌وقت وسایل شخصی خود را که مستقیما با پوست‌تان در ارتباط است با دیگران به اشتراک نگذارید. گاهی یک زخم یا بیماری پوستی ساده هم شما را تا مدت‌ها به دردسر می‌اندازد.

این نسخه ها را امتحان کنید
ورزش کنید: تمرین و فعالیت‌های ورزش به‌طور طبیعی سوخت و ساز و تعریق بدن شما را افزایش می‌دهد و در پی آن تمام سموم داخل بدن خارج می‌شود. درنتیجه موجب افزایش تولید کلاژن و جریان خون در سطح پوست و توزیع مواد مغذی به سلول‌های پوستی می‌شود. از طرفی مطمئن باشید ورزش برای کاهش جوش‌های پوستی و مبارزه با علایم پیری بسیار مفید است. پس ورزش کردن را در اولویت برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.
نوشیدن آب و رژیم متعادل: باید با تغییراتی کوچک رژیم غذایی خود را به سمت نوشیدن آب فراوان و مصرف میوه‌ها و سبزیجات ببرید، چون با این روش به‌طور طبیعی رطوبت پوست صورت‌تان تامین و شادابی آن دوچندان می‌شود. اما از سویی دیگر باید با متعادل کردن رژیم غذایی خود مصرف چربی، سرخ کردنی‌ها و نوشابه را به حداقل برسانید.
بخور بدهید: تعجب نکنید بخور دادن پوست تنها مختص خانم‌ها نیست! چون منافذ پوست شما هم هر از گاهی نیاز به پاکسازی عمقی دارد در غیر این صورت جوش‌های سرسیاه، آکنه و موهای زیر پوستی سلامت و زیبایی صورت‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بخور دادن به‌راحتی جریان خون را تسریع و پوست را از عمق پاک می‌کند. بخور گیاهانی مانند اسطوخودوس، چای سبز، بابونه و نعناع برای شما بسیار مناسب است.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ