افراد موفق در طول روز چه می‌کنند‌؟

zahra
برای گام برداشتن به سوی موفقیت باید چه عاداتی را در خود تقویت کنید

اگر فکر می‌کنید افراد موفق از همان ابتدا یک مدیر درجه یک یا کارآفرین نمونه بوده‌اند، سخت در اشتباه هستید. موفقیت در وجود هیچ کسی ذاتی نیست. این گروه موفق همان افراد معمولی هستند که با یک چیدمان درست در انتخاب ایده و برنامه‌ریزی در انجام کارهای روزانه به موفقیت رسیده‌اند. از طرفی انگیزه و  اراده لازم برای اعمال تغییر در رفتار، عادت‌های روزانه و سبک زندگی بیشترین تاثیر را در به چنگ آوردن اهداف و رسیدن به آرزوها دارد، چون این رفتارها و عادت‌های روزانه هستند که شما را به فردی فعال‌ و موفق در گذر زمان تبدیل می‌کنند. پس برای اینکه با سبک زندگی افراد موفق بیشتر آشنا شوید بد نیست بدانید که این افراد در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهند؟

تصمیم بگیرید تغییر کنید
برای شروع یک روز متفاوت و قدم برداشتن به سمت هدف‌های بزرگ باید تغییرات ویژه‌ای در سبک زندگی خود ایجاد کنید. شاید با خودتان بگویید که شما بیشتر از همه افراد مشهور و موفق دنیا زحمت کشیده و تلاش کرده‌اید اما هنوز فرسنگ‌ها با هدف و آرزوهای‌تان فاصله دارید. اما مطمئنا در کنار همه کارهایی که تا به امروز انجام داده‌اید به اهمیت نوع رفتار و عادت‌های روزانه در میزان موفقیت خود چندان اهمیتی نداده‌اید. ولی از ساعت بیدار شدن از خواب، تغذیه، مطالعه کردن یا نکردن و حتی زمان استراحت همگی در رده مهم‌ترین بخش‌های زندگی یک فرد موفق قرار دارد. همه اقداماتی که کارآفرینان و مدیران موفق را از دیگر افراد معمولی جامعه متمایز می‌کند. در این مقاله به شما می‌گوییم موفق‌ترین‌ها در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهند تا با اضافه کردن این عادات، تکانی به زندگی روزمره خود بدهید.

مهم ترین عادت مدیران موفق 
همه افراد موفق می‌دانند که زمان چه متاع گرانبهایی است به‌همین دلیل کنترل زمان را از همان ابتدا به‌دست می‌گیرند تا بتوانند در یک روز به تمام تماس‌های تلفنی، جلسات مهم، قرارهای کاری و پیشامدهای ناگهانی رسیدگی کنند و درست به‌همین دلیل صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار می‌شوند. این یعنی در فشرده‌ترین حالت ممکن از تمام دقایق و ساعت‌های روز استفاده می‌کنند. همان‌طور که مدیر مایکروسافت و مدیر کمپانی دیزنی ساعت چهارونیم صبح و مدیرعامل شرکت پپسی ساعت پنج را برای بیدار شدن خود از خواب انتخاب کرده‌اند. با تکیه بر این عقیده که مهم‌ترین موفقیت‌های تمام روز را تلفن‌های ضروری صبح زود و قرارهایش رقم می‌زنند.

آب می‌نوشند
شاید به نظرتان این نکته پیش پا افتاده‌ای باشد، اما این یکی از عادت‌های مشترک بیشتر افراد مشهور و موفق دنیاست. اینکه روزشان  را به جای قهوه‌های تلخ و سنگین با یک لیوان آب شروع می‌کنند، چون به عقیده بهترین متخصصان نوشیدن آب هنگام صبح بعد از رساندن آب و طراوت به اندام‌ها، سوخت‌وساز بدن را به جنب‌وجوش انداخته و هوشیاری شما را چندین برابر می‌کند، به‌همین دلیل برخی با یک لیوان آب خنک و برخی با یک لیوان آب گرم همراه چند قطره لیموی تازه به صبح و شروع یک روز کاری سلام می‌کنند.

اخبار می‌خوانند 
سر میز صبحانه، روی صندلی کار و گوشه دنج خانه،‌ محلی برای مطالعه رویدادهای روز در روزنامه، وبلاگ و همه سایت‌های خبری روی تبلت یا موبایل یک فرد موفق است. آنها همه آنچه در روند کار، زندگی و بالا بردن اطلاعات و به‌روز بودن به کمک‌شان می‌آید را مطالعه می‌کنند و دنبال کردن آخرین دستاوردها و تغییرات دنیا در زمینه حرفه‌ای خود از طریق سایت‌های مهم دنیا را به تلف کردن زمان در هر نوع شبکه اجتماعی و ارتباطی ترجیح می‌دهند.

برای روز خود برنامه‌ریزی می‌کنند 
ساده‌ترین کار برای یک مدیر یا فرد موفق برنامه‌ریزی در یک روز کاری است. اما او تا پیش از به‌دست آوردن این جایگاه برای خود تا رسیدن به موفقیت مسیر دقیقی طراحی کرده است و حالا امروز عنوان فردی مهم و موثر چند دقیقه از شروع کار را به برنامه‌ریزی برای روز خود اختصاص داده و برای خود اهداف روزانه تعریف می‌کند. سپس با اولویتبندی اهداف، بیشترین انگیزه و انرژی خود را در شروع روی مهم‌ترین کار و مسئله همان روز متمرکز می‌کند. این میزان اهمیت در برنامه‌ریزی در بالارفت دقت و تمرکز انجام کار و مدیریت زمان برای افراد موفق بسیار حیاتی است.

سبک زندگی سالم دارند
اگر برنام غذایی نامنظم و عادات خواب ناسالمی دارید، نباید به موفقیت خود امیدوار باشید،‌ چون یکی دیگر از بایدهای زندگی افراد موفق چرخه خواب منظم و تغذیه سالم است. آنها می‌دانند که خواب نامنظم موجب تضعیف سیستم ایمنی و کاهش انرژی بدن در طول روز شده و عملکرد آنها را مختل خواهد کرد. از طرفی انرژی موردنیاز در طول روز با خوردن غذای سالم و میوه‌ها تامین می‌شود و این به آنها در تمرکز روی اهدافشان کمک می‌کند.

 تمرکز می‌کنند 
افراد موفق و نامدار حتما برای علایق خود وقت لازم را اختصاص می‌دهند چون معتقدند انجام فعالیت‌های موردعلاقه‌شان به افزایش انگیزه و اراده‌ آنها برای رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد. حتی در شرایطی که وارد حرفه موردعلاقه خود شده و از انجام کار خود لذت می‌برند اما برای حفظ این شور و اشتیاق نیاز به تمرکز روی علایقی مانند نقاشی، موسیقی، سفر و طبعیت‌گردی است که در هر فرد متفاوت است.

از بودن با خانواده لذت می‌برند
برقراری تعادل بین کار و زندگی برای افرادی که وقت خاراندن سر خود را هم ندارند کمی دور از انتظار است اما این مسئله‌ای مهم و ابتدایی در زندگی همه افراد موفق است. آنها در هر شرایطی با انتقاد از زندگی نامتوازن و صرف همه وقت برای کار به اختصاص دادن زمان برای بودن در کنار خانواده و تقویت روابط خود با همسر و فرزندانشان بسیار پایبندند. افرادی که به‌صورت متعادلانه برای همه جنبه‌های زندگی خود وقت می‌گذارند و خوردن شام یا صبحانه کنار اعضای خانواده و صحبت کردن با آنها را منبعی برای افزایش انگیزه و پتانسیل موفقیت می‌دانند.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ