همه تکنیک‌های لاغری بعد از تولد نی نی

zahra
چربی‌سوزی با کودک

اگر علت و مشکل اضافه‌وزن شما بارداری، بی‌تحرکی، ارث یا هر چیز دیگری هم که باشد با ورزش مرتفع شدنی است. پس این نگرانی را به فرصت تبدیل کنید و به چربی‌ها اجازه جا خوش کردن ندهید. باید سوخت‌و‌ساز شما چندین برابر بیشتر از روزهای عادی باشد تا بتوانید کم‌کم به وزن ایده‌آل خود برسید. به‌ویژه پس از زایمان که مدیریت زمان از دست شما خارج می‌شود. اما قبول کنید کودکان مانعی برای کاهش وزن و ورزش کردن شما نیستند چون با همراهی آنها می‌توانید ضمن چربی‌سوزی، با انجام فعالیت‌های ورزشی، لحظه‌های شادی را برای خود و فرزندتان رقم بزنید. پس همراه باشید چون این حرکات ویژه برای شما و کودک‌تان طراحی شده است.

از کجا شروع کنید
توصیه می‌کنیم همه این تمرینات را امتحان کنید، هر کدام از آنها روی یک نقطه از بدن شما تمرکز کرده و برای چربی‌سوزی آن ناحیه طراحی شده است. تمام ست‌ها 10تایی هستند که به مرور با کسب مهارت بیشتر در هر کدام از آنها باید تعداد حرکات را بیشتر و سرعت انجام آن را بالاتر ببرید. البته هر جای کار که کودک را کلافه یا خسته دیدید، مکث کنید چون قطعا با عصبانی شدن او ادامه دادن تمرین مشکل خواهد شد.

شکم‌تان را محو کنید
به پشت بخوابید و زانوها را به سمت شکم خم کنید. کودک را روی شکم طوری قرار دهید به‌طوری که کمر او به پاهای شما تکیه دهد. حالا به آرامی در حالی که چانه به سمت پایین است سر خود را از زمین جدا کنید و مستقیم به صورت کودک نگاه کنید. تنها به اندازه‌ای که شانه‌ها از روی زمین بلند شوند و بعد دوباره به حالت قبل برگردید. این حرکت را 10بار تکرار کنید. شما می‌توانید با هر بار بالا و پایین کردن، با درآوردن صداهای بامزه کودک‌تان را بخندانید. پس این حرکت را در روزهای اول 10بار و بعد به مرور با سرعت و دفعات بیشتر به اندازه 3ست 10تایی تکرار کنید و اثر آن را در کاهش چربی‌های شکمی به چشم ببینید.

پایین‌تنه را متناسب کنید 
به‌طور معمول این قسمت از بدن همه خانم‌ها در بارداری برای فراهم آمدن شرایط مناسب تولد نوزاد کمی بزرگ‌تر از حالت طبیعی خواهد شد، پس برای برگرداندن آن به سایز و شرایط عادی بهتر است کودک را نزدیک قفسه سینه درست مانند وقتی که او را بغل می‌گیرید، نگه دارید. پاهای خود را درحالی که پنجه پاها به سمت بیرون است به اندازه یک و نیم برابر عرض شانه‌ها از هم باز کنید. حالا همزمان با اینکه دست‌ها  را به دور کودک گرفته‌اید به آرامی پایین آمده به‌طوری که گویا می‌خواهید روی یک صندلی فرضی بنشینید. حالا بعد از 3 ثانیه با فشار آوردن به زانوها بلند شوید و باز هم این کار را تکرار کنید. این تمرین بسیار ساده است پس برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم در 3 ست 12تایی آن را انجام دهید.

ران‌ها را تقویت کنید 
برای تغییر در سایز ران و شکل دادن به ماهیچه و نیرومند کردن پاها، صاف بایستید و پا و پاشنه‌های پا را کنار هم قرار دهید، به‌طوری که پاشنه پاها را به هم چسبانده و انگشتان پا به سمت خارج باشند. کودک را نزدیک سینه خود در بغل بگیرید. حالا یکی از پاها را مستقیم به سمت جلو بکشید و پنجه‌ها را به راست و چپ بچرخانید. حالا پای اول را پایین بیاورید و همین کار را با پای بعدی انجام دهید. 2ست 10تایی برای شروع کافی است اما در ادامه حتما دفعات تمرین را بیشتر کنید. در طول حرکت بالا تنه خود را حرکت ندهید فقط کافی است برای سرگرم کردن کودک همزمان با حرکات خود از خواندن شعرهای شاد کودکانه غافل نشوید.

به ساق‌ها فرم دهید 
کودک‌تان را به‌طوری که صورت او رو به بیرون باشد، بغل بگیرید. حالا پاها را به‌صورت صاف و موازی کنار هم جفت کنید. سپس پاها را به سمت پهلو بلند کنید درحالی که زانوها کاملا رو به جلو و صاف باشد. این تمرین را هم برای هر کدام از پاهای خود 10بار تکرار کنید. ممکن است در شروع کمی برای تعادل شما دردسر ایجاد شود، اما به‌زودی با چند حرکت حتما با مهارت بیشتری آن را انجام خواهید داد. به‌ویژه وقتی بحث خوش‌فرم شدن پاها در میان باشد.

پهلوها را آب کنید
زیرانداز را پهن کنید و روی آن بنشینید. زانوهای خود را کمی خم کنید و به سمت سینه بیاورید. برای نگه داشتن کودک در این تمرین از هر دو دست خود استفاده کنید. حالا نیمه تنه خود را به آرامی سمت چپ و راست بچرخانید. پس همراه کودک هر بار به یک سمت بپیچید و در این پیچ و تاب‌ها تا 10 برای خود بشمارید. این تمرین شاید کمی نفسگیر باشد اما میزان سوخت و ساز را به‌شدت بالا می‌برد. بنابراین در ابتدا با دفعات کم این حرکت را آغاز کنید.

بازوها 
به پشت روی تشک بخوابید و پاها را به سمت شکم خم کنید. کودک را با دو دست در قسمت بالای سینه خود قرار دهید حالا با حرکت‌های آرام و پی‌درپی او را مستقیما به سمت بالا بکشید تا کودک کاملا در هوا قرار گیرد و سپس به سینه خود برگردانید. این تمرین را هم با یک ست 12تایی آغاز و به مرور تعداد آن را بیشتر کنید. اگرچه همراه با شما قطعا نوزاد هم از این تمرین لذت زیادی می‌برد. پس خنداندن و آواز خواندن برای او را حین حرکات فراموش نکنید.

فواید ورزش همراه کودک 
-ذهن نوزادان و کودکان نوپا آماده تکرار و الگوبرداری است پس چه بهتر که با بهره‌برداری از این فرصت در مقابل چشم‌های او ورزش کردن را به یک عادت و تفریح لذتبخش و همیشگی تبدیل کنید.

-این بهترین راه‌حل برای بازیابی روحی و جسمی مادر بعد از گذراندن دوره‌ای از افسردگی و مشکلات پس از زایمان است. به‌علاوه اینکه از تمام وقت خود در کنار فرزندتان به بهترین نحو استفاده می‌کنید.

-هوش و خلاقیت ذهنی کودکان بعد از فراهم کردن این‌گونه محیط‌های نشاط‌آور دو چندان خواهد شد، به‌ویژه وقتی در این سن تمایل و سرعت یادگیری به‌طور ویژه‌ای بسیار است.

– کودک شما با نگاه کردن به مادر در این شرایط همیشه از احساس خوشایند داشتن مادری زیبا، خودساخته با خود و دیگران خواهد گفت. علاقه‌ای ویژه که همراهی او با شما را در آینده لذتبخش‌تر خواهد کرد.

– تمایل فرزند شما به ورزش از همین حالا در او نهادینه می‌شود چون تمام لحظات شیرین کودکی او با شما در حال تمرین و ورزش کردن بوده است. او در آینده حتما نسبت به ورزش و حرکات بدنی حتی بدون همراهی شما هم علاقه نشان خواهد داد.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ