همسرتان را برای پدر شدن آماده کنید

zahra
پدر شدن هم برای آقایان به اندازه مادر شدن برای خانم‌ها نگرانی دربر دارد. شاید حتی بیشتر از مادر شدن چون مادر لحظه‌به‌لحظه با قضیه به‌دنیا آمدن بچه درگیر است اما ماجرا برای پدرها کمی فرق دارد و ملموس نیست.

پدر شدن هم برای آقایان به اندازه مادر شدن برای خانم‌ها نگرانی دربر دارد. شاید حتی بیشتر از مادر شدن چون مادر لحظه‌به‌لحظه با قضیه به‌دنیا آمدن بچه درگیر است اما ماجرا برای پدرها کمی فرق دارد و ملموس نیست. به‌هرحال پس از تولد بچه زندگی شوهر شما هم مثل زندگی شما به کلی دگرگون خواهد شد. در این مورد پدر به تنها چیزی که نیاز دارد، صبوری است و صبوری و صبوری.

شوهر طرف مذکر ازدواج است و پدر مردی است که بچه را تولید می‌کند. همان‌طور که از این تعاریف معلوم است، فرق زیادی بین شوهر و پدر وجود دارد اما هر دو موقعیت نیازمند مردی است که مسئولیتی را برعهده بگیرد. وظیفه اصلی شوهر مراقبت و عشق به همسر است و پدر هم باید کسی باشد که فرزندش بتواند روی او حساب کند.

برای اینکه شوهرتان را هرچه بیشتر درگیر مسئولیت پدر شدنش کنید این توصیه‌ها را به‌کار ببندید:
– هر بار که برای چکاب زایمان پیش پزشک می‌روید، همسرتان را با خودتان ببرید. به این ترتیب، همسرتان اطلاعات دست‌اولی درباره رشد و تحول فرزندتان به‌دست می‌آورد. می‌تواند در حدود 12هفتگی بارداری به صدای قلب بچه گوش دهد و رشد بچه را ببیند. پدر بچه در همراهی با شما آماده می‌شود که سوالاتی درباره بچه بپرسد و شروع به برقراری ارتباط با فرزندش بکند.

– پیشنهاد دهید، همسرتان همراه شما در برنامه‌های آموزشی آمادگی بچه‌دار شدن شرکت کند. این کلاس‌ها اصول اولیه‌ای را که هر پدری باید بداند به او یادآور می‌شود که شامل تعویض پوشک، غذا دادن، آروغ زدن، ایمن‌سازی خانه برای کودک و نصب صندلی کودک در خودرو می‌شود.

– با همسرتان برای آماده‌سازی خانه برای ورود نوزاد همکاری کنید. با همسرتان بنشینید و درباره بازسازی‌های لازم خانه پیش از ورود نوزاد صحبت کنید. این کار کمک می‌کند که ورود بچه واقعی‌تر به‌نظر برسد و پدر برای پذیرش او بیشتر آماده شود. اتاق کودک را نقاشی کنید و اسباب موردنیازش را تهیه کنید. فرش قدیمی اتاق را با کف‌پوش زیبا و تمیزی عوض کنید تا فرزندتان بتواند چند ماه دیگر راحت روی آن چهاردست‌وپا برود و بازی کند.

منبع: مجله سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ