این نوع ژل‌ زیبایی را حتما تخلیه کنید!

faateme1366
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عنوان کرد: ژل پاژ از جمله ژل‌های منسوخ در جامعه جراحان زیبایی است، زیرا تزریق آن خطر عفونت، آپسه و جا‌به‌جایی ژل در محل تزریق را به همراه دارد به همین دلیل به افرادی که در گذشته این ژل را تزریق کرده‌اند توصیه می‌شود در صورت بروز علامت نسبت به تخلیه آن اقدام کنند.

دکتر حمیدرضا فتحی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی درباره ژل پاژ که حدود 10 سال پیش برای برجسته‌سازی گونه، لب‌ها و … استفاده می‌شد، گفت: ژل پاژ یکی از غیراستاندارترین ژل‌هایی بود که حدود یک دهه قبل برای برجسته‌سازی گونه، لب، چانه و غیره مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه عوارض فراوانی ناشی از تزریق این ژل گزارش شده است.

وی افزود: تزریق ژل پاژ خطر بروز عفونت، آپسه و جا‌به‌جایی ژل را به همراه دارد به گونه‌ای که فردی اگر دچار عفونت شد باید بلافاصله برای تخلیه ژل اقدام کند.

این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی یادآور شد: در گذشته ژل پاژ به مقدار فراوان و در لایه‌های مختلف پوست تزریق می‌شد، بنابراین تخلیه کامل آن بسیار سخت و کار تخصصی است گاهی پزشکان برای تشخیص میزان و عمق تزریق سونوگرافی تجویز می‌کنند اما این روش کمک چندانی برای تخلیه کامل ژل نمی‌کند.

فتحی خاطرنشان کرد: تخلیه ژل پاژ به کمک سوزن و یا برش کوچک انجام می‌شود. در اکثر موارد پزشکان سعی می‌کنند ژل را به کمک ایجاد سوراخی کوچکی توسط سوزن و فشار دادن محل تزریق، تخلیه کنند اما در مواردی به دلیل حجم و عمق زیاد پزشک ناچار به ایجاد برش کوچکی می‌شود که البته این برش‌های به قدری کوچک است که موجب ایجاد جای زخم نمی‌شود.

این عضو انجمن بین‌المللی جراحان زیبایی تصریح کرد: در افرادی که ژل هنوز جا‌به‌جا نشده و یا موجب بروز عفونت، خارش، تورم و التهاب نشده است توصیه می‌شود نسبت به تخلیه ژل پاژ اقدام نکنند زیرا دستکاری محل تزریق می‌تواند خطر بروز عفونت را افزایش دهد.

فتحی درباره عوارض پس از تخلیه ژل پاژ، گفت: در مواردی پس از تخلیه ممکن است زیبایی فرد تحت تاثیر عدم قرنیگی قرار گرفته باشد که در این موارد پزشک ممکن است برای بهبود چهره و افزایش زیبایی از تزریق چربی استفاده کند که تزریق چربی نیز در این افراد می‌تواند خطر بروز عفونت را به همره داشته باشد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: امروزه برای برجسته‌سازی اندام و اعضای صورت از مواد مورد تایید مجامع علمی بین‌المللی در کشور استفاده می‌شود که خطری برای سلامتی افراد ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ