هزینه جراحی زیبایی بینی

پانته آ توتونپیان
بسته به دکتر آن و منطقه ای که کلینیک در آن قرار گرفته است هزینه جراحی متغییر است. هزینه عمل جراحی بینی ثابت نیست و به توان مالی بیمار بستگی دارد .

 هزینه جراحی بینی چقدر است؟

بسته به دکتر آن و منطقه ای که کلینیک در آن قرار گرفته است هزینه جراحی متغییر است. هزینه عمل جراحی بینی ثابت نیست و به توان مالی بیمار بستگی دارد . اعتقاد پزشک منصف باید بر این باشد که هیچ بیماری نباید به دلیل محدودیت اقتصادی از خدمات پزشکی محروم شود. بااین حال جراحی بینی از 5 میلیون تومان شروع می شود و ممکن است تا 20 میلیون هم هزینه داشته باشد. 

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی ها در کشور ما است چرا که بینی در زیبایی صورت افراد نقش بسزایی دارد. همچنین اکثر افراد بر این عقیده هستند که بینی در صورت داشتن نواقص در دوران بعد از بلوغ اصلاح شود چرا که روی اعتماد به نفس افراد می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. با این حال شاید برایتان سوال باشد که چه کسانی کاندید جراحی بینی هستند.

گاهی اوقات بینی با نواقص و مشکلاتی از جمله انحراف یا بزرگی بیش از اندازه مواجه است که در صورت اصلاح این موارد صورت فرد از زیبایی بیشتری برخوردار خواهد شد. اما در صورت داشتن این مشکلات افراد می توانند کاندیدای جراحی بینی باشند:

  • اگر بینی نسبت به سایر اجزای دیگر صورت بزرگ باشد.
  • قوز روی برآمدگی بینی
  • نوک گرد یا نامشخص بینی
  • بینی پهن
  • بینی بیش از اندازه برجسته
  • نوک بینی سرپایین یا افتاده
  • بینی شکسته و کج شده
  • کج بودن دیواره بینی

قبل از انجام عمل جراحی بینی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

اولین نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که اگر سیگاری هستید، از دو هفته قبل از جراحی بینی سیگار را باید ترک کنید. همچنین به غیر از ترک سیگار باید دو هفته قبل از جراحی بینی در صورت مصرف آسپیرین و بروفن  مصرف آنها را قطع کنید. قبل از جراحی نیاز به انجام یک سری آزمایشات است و در برخی از مواد ممکن است نیاز به سی تی اسکن از بینی شما باید. قبل از عمل از 8 ساعت قبل چیزی میل نکنید.

چرا توصیه می شود قبل از بلوغ بینی جراحی نشود؟

چرا که در دوران قبل از بلوغ هنوز اندام ها به طور کامل رشد نکرده اند، برای همین بیماران باید به سنی رسیده باشند که رشد صورت آنها کامل شده باشد.

نکته!

همه ما می دانیم که جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که هر یک از روش های از معایب و مزایایی برخوردار هستند. اما در نتیجه پزشک باتوجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده کند و در این زمینه بیمار نمی تواند تصمیم گیری داشته باشد.

بعد از جراحی چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

بعداز جراحی به مدت یک هفته اسپلینت روی بینی قرار می گیرد که در این مدت باید آن را خشک نگه دارید. همچنین در این مدت می توانید پانسمان زیر بینی را در صورت نیاز با گاز استریل عوض کنید. برای مدتی باید از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید و از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید. از انجام حرکات بیش از حد صورت به مدت یک هفته اجتناب کنید. همچنین سه ماه باید از شنا کردن پرهیز کنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید چرا که تورم بینی ممکن است بیشتر شود. برای حداقل سه هفته بعد از عمل بینی عینک طبی یا آفتابی نزنید.

چرا زدن چسب بعد از جراحی بینی مهم است؟

بعد از جراحی باید بینی چسب زده شود برای همین در عمل جراحی بینی نحوه چسب زدن بینی نقش مهمی دارد. به مدت دو تا سه ماه باید چسب روی بینی باشد و بهتر است هفته ای دو بار چسب بینی تعویض شود.  چسب زدن علاوه بر کاهش میزان التهاب و تورم بینی، باعث می‌شود بینی شکل بهتری به خود بگیرد. چسب زدن بینی باید به صورت اصولی و صحیح زده شود.

چه مدت بعد ورم بینی از بین می رود؟

به طور دقیق نمی توان گفت چه مدت بعد از جراحی ورم بینی از بین می رود اما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که نوع بینی فرد چیست یعنی بینی استخوانی است یا گوشتی؟! به بینی هایی که پوست ضخیمی دارند بینی گوشتی و بینی هایی که پوست نازکی دارند بینی استخوانی گفته می شود. ورم بعد از جراحی در بینی های استخوانی زودتر از بین می رود. اما به طور کلی ورم اولیه بعد از جراحی بینی بعد از حدو 3 ماه کاهش پیدا می کند. اما برای مشخص شدن شکل واقعی بینی باید منتظر بود ورم از بین برود. ورم بینی های استخوانی بین 6 تا یک سال ممکن است طول بکشد تا کاهش پیدا کند. اما بینی های گوشتی حتی ممکن است تا دو سال هم طول بکشد.

عمل ترمیم بینی چه مدت بعد از جراحی انجام می شود؟

 افرادی که جراحی بینی انجام می دهند باید بدانند که ترمیم بینی تا یک سال بعد از جراحی کار درستی نیست چرا که هنوز فرم بینی از بین نرفته است و نواقص بینی به کامل  مشخص نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ