کدام انحرافات چشمی مادرزادی قابل درمان است؟!

faateme1366
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: ۹۰ درصد موارد انحرافات چشمی مادرزادی با یک تا ۳ بار جراحی درمان می‌شود و بهترین زمان درمان، تا دو سالگی است.

دکتر ژاله رجوی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران، اظهارداشت: در کنگره امسال، رئیس بخش استرابیسم دانشگاه Belgium دکتر Paris و رئیس بخش پلاستیک و استرابیسم دانشگاه Boston دکتر Christiansen از آمریکا شرکت دارند و هر کدام ۵ سخنرانی در قسمت‌های مختلف ارائه خواهند داد.

وی همچنین از برپایی کارگاه و پانل با موضوع استرابیسم و نوروفتالمولوژی در زمان برگزاری کنگره خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها و پنل‌ها، جلسه پرسش و پاسخ خواهیم داشت و به همراه آن، بیماران چشمی که از نظر علمی جالب هستند، معرفی می‌شوند.

استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به عارضه انحرافات چشمی اشاره کرد و گفت: عمده این انحرافات، مادرزادی و یا اکتسابی هستند.

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد موارد انحرافات چشمی مادرزادی با یک تا ۳ بار جراحی درمان می‌شود و بهترین زمان درمان تا دو سالگی است، در مورد انحرافات چشمی اکتسابی، افزود: در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد، این انحرافات با استفاده از عینک خوب می‌شود و بقیه موارد نیاز به جراحی دارد و گاهی علل انحراف غیر چشمی دارند که باید علت اولیه را پیدا و درمان کرد.

رئیس هیئت مدیره گروه فوق تخصصی استرابیسم با عنوان این مطلب که ضربه به سر و صورت می‌تواند منجر به انحرافات چشمی شود، ادامه داد: اگر فرد به علت ضربه دچار فلج عضلات چشمی شود، ٦ ماه تا یک سال صبر می‌کنیم تا عارضه کم کم اصلاح شود و اگر نشد، جراحی می‌کنیم.

رجوی تاکید کرد: بالغین برای حصول بهترین نتیجه درمانی بهتر است تا یک سال بعد از بروز انحرافات چشمی برای درمان اقدام کنند.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ