واقعا دکل‌های مخابراتی و پارازیت ها سرطان زا هستند؟

faateme1366
مطالعات اخیر، تأثیر امواج و پارازیت‌ها و آسیب‌زا بودن دکل‌های مخابراتی در ابتلا به سرطان را اثبات کرده است.

 البته در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان‌زایی پارازیت‌ها نداشتیم؛ بنابراین اظهارنظر هم نمی‌کردیم اما مطالعات جدید انجام شده در سطح دانشگاه‌ها نشانگر آن است که این امواج و پارازیت‌ها برای سلامت مضر هستند و نگرانی‌ها حقیقت دارد؛ دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند، امواج الکترومغناطیس، پارازیت‌ها و نزدیک بودن دکل‌های مخابراتی در کنار خانه‌های مردم بر تندرستی و سلامت مردم اثر ندارند. به هرحال واقعیت این است که خطرناک بودن پارازیت‌ها و تأثیر آن بر زنان باردار و کودکان بر کسی پوشیده نیست. می‌دانیم که با پخش پارازیت‌ها و امواج شمار ناباروران، افزایش یافته و افراد علائمی چون افسردگی، سردرد شدید که علائم شروع بیماری‌ها هستند افزایش یافته است.

ضمن اینکه هرچه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشند خطرناک‌تر خواهند بود. به هرحال برخورد این امواج هم بیماری‌های خاص خود را به‌دنبال دارد. همچنین تأثیر این امواج روی کودکان بیشتر از دیگر افراد جامعه است تا آنجا که کودکان خیلی زود به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. البته این امواج روی مردان نیز تأثیرات نامطلوبی دارد و آنها را عقیم می‌کرده و از طرفی زنان باردار را گرفتار عوارض جبران‌ناپذیری می‌کند. حتی برخورد این امواج با انسان وحتی سایر موجودات باعث بروز اختلالات خونی می‌شود که در نهایت از عوامل بروز سرطان است. به این ترتیب مهم‌ترین اثر پارازیت‌ها و امواج سرطان‌زا بودن آنهاست. همچنین باید بررسی دکل های مخصوص تلفن همراه که با انتشار امواج، آسیبی جدی برای سلامتی انسان ها ایجاد می کنند هم به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد چرا که مطالعات کارشناسان نشان از تاثیرات قطعی منفی امواج الکترومغناطیسی و فرکانس های ناشی از دکل های مخابراتی بر روی سلامت دارد.

البته آسیب‌های ناشی از دکل های مخابراتی هم در دنیا اثبات شده است. بنابراین ما و همه مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان کشور نباید از کنار این دست آسیب ها به راحتی بگذریم. این موضوعات و اینکه ما در خانه ملت باید مدافع حقوق مردم و سلامتی‌شان باشیم سبب شده تا در مجلس این موضوع را پیگیری کنیم و از وزارت بهداشت هم خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر این موضوع مهم تعیین‌تکلیف شود و به‌صورت قاطع آسیب زا بودن یا نبودن دکل‌های مخابراتی و پارازیت‌ها اعلام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ