نکاتی برای افزایش سلامت کودکان که باید بدانید

یک متخصص طب ایرانی گفت:کار کردن زیاد کودکان با موبایل موجب افزایش فعالیت ذهنی و کم شدن فعالیت بدنی آنها شده است؛ همین امر موجب کم شدن اراده, ضعف سیستم بدنی, استخوانی و عضلانی خواهد شد و کسالت, کم‌توانی کودکان را افزایش می‌دهد.

محسن ناصری درباره تدابیر ویژه کودکان اظهار کرد: متاسفانه امروزه فعالیت بدنی کودکان کاهش یافته و فعالیت ذهنی و نفسانی آنان افزایش یافته است, این مسئله موجب می‌شود که حرکت‌ها و تمرینات بدنی که برای شکل گیری و تقویت سیستم عصبی عضلانی و استخوانی و اراده و عزم (مهمترین لازمۀ توسعۀ جوامع انسانی) کاهش پیدا کند و کسالت، اضطراب, کم توانی کودکان و جوانان جامعه و توسعه بدی‌ها در جامعه می‌شود و بیماری‌ها توسعه پیدا می‌کند. 

وی افزود: برای جلوگیری از این مسئله، لازم است مادران از غریزه کنجکاوی کودک برای آشنایی با طبیعت و 4 عنصر حیاتی آن یعنی خاک، آب، هوا و آتش برای بهبود فعالیت بدنی آنان بهره بگیرند و بدانند که بهترین خدمت را برای توسعه بنیه بدنی و ذهنی فرزندشان انجام داده‌اند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: امروزه مخارج گزافی برای توسعه ذهنی نونهالان انجام می‌شود, استفاده کودکان از کلاس زبان، کلاس نقاشی و کار با انواع گوشی موبایل و تبلت ممکن است مفید باشد اما بدون فعالیت بدنی مناسب و تقویت بنیه بدنی آنها، توسعه ذهنی فرزندان در درازمدت پاسخ نمی‌دهد و جوانانی با ذهن‌های فعال و بدن‌های ضعیف و صبر کم تحویل اجتماع می‌شود.

ناصری خاطرنشان کرد: لذا توصیه می‌شود مادران، کودکان خود را با فعالیت بدنی همراه با آشنایی با جهان آفرینش و 4 رکن اصلی تشکیل دهنده آن و با تمرینات منظم پرورش دهند؛ از برکت این کار، مادران نیز انرژی مضاعفی پیدا می‌کنند و با روحیه با نشاط و انرژی بیشتر به تربیت نسل آینده می‌پردازند.

کدام گیاهانی سلامت کودک تان را تهدید میکند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ