هزینه لیپوساکشن چقدر است؟

پانته آ توتونپیان
لیزر لیپولیز وسیله‌ای برای حذف چاقی و بدفرمی موضعی است. برای مثال فردی که شکم و پهلوی چاق و بزرگی دارد در موارد مناسب می‌تواند با لیزر لیپولیز چربی‌های زیر پوستی را از بین ببرد.

هزینه لیپوساکن 

برای تعیین هزینه لیپوساکشن فاکتورهای زیادی مد نظر قرار گرفته می شود که مهم ترین آن ناحیه ای است که تحت عمل قرار می گیرد. مثلا هزینه لیپوساکشن شکم با غبغب بسیار متفاوت است. به علاوه هزینه دستمزد پزشک بسته به تخصص متفاوت است. با این حال از 3 میلیون تومان شروع می شود و تا 15 میلیون هم می تواند ادامه داشته باشد. همچنین برای تعیین هزینه باید به این موارد توجه داشت: 

هزینه بیهوشی

هزینه بیمارستان یا مرکز جراحی

قیمت داروهای تجویز شده

هزینه آزمایش‌ها

قیمت گن پس از جراحی

هزینه جراح

لیپوساکشن

یکی از روش های کمک لاغری که در رفع چربی های موضعی نقش بسزایی دارد، روش لیپوساکشن است. برخی از نواحی بدن نسبت به رژیم غذایی مقاوم تر هستند و به راحتی چربی های این نواحی از بین نمی رود. به عنوان مثال در خانم ها  این مناطق در اطراف ران ، شکم، پشت و پهلو است. در مردان این بخش ها بیشتر در پهلو و شکم هستند. با این حال یکی از روش هایی که قادر است چربی های موضعی را از بین ببرد لیپوساکشن است.

لیپوساکشن برای چه افرادی بهترین روش است؟

 برخلاف تصور برخی از مردم، افرادی که اضافه وزن زیادی دارند کاندید مناسب این جراحی نیستند و کسانی که بی ام آی شان ( شاخص توده بندی) بین 30 تا 35 است کاندید مناسب تری هستند. چرا که بهترین روش برای کاهش وزن زیاد در اولین قدم پیروی از رژیم غذایی است و این روش های کمک لاغری تنها در رفع چربی های موضعی نقش بسزایی دارند. به علاوه افرادی که سلولیت دارند نه باید توقع داشته باشند که با کمک لیپوساکشن می توانند این مشکل خود را رفع کنند چرا که این روش در نزدیکی سطح انجام نمی شود چون انجام این کار ریسک های بسیار زیادی دارد.

نکته!

نکته مهم که باید درنظر گرفت وضعیت پوست است. بیمارانی که خاصیت کشسانی یا ارتجایی پوست آنها کم است یا اسکار زخم دارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند.

تاثیر مایع تاموسنت در روش لیپوساکشن چیست؟

قبل از انجام لیپوساکشن مایع تاموسنت تزریق می شود این کار باعث شده تا بافت ها  سفت تر و اجازه برداشتن چربی آسان تر شود. همچنین این مایع خون ریزی را کاهش و کنترل درد بعد از جراحی راحت تر است.

آیا در روش لیپوساکشن برشی روی بدن ایجاد می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله این برش توسطجراح متخصص صورت می گیرد و جای هیچ نگرانی نیست چرا که بیشتر این برش ها در جایی ایجاد می شوند که کمترین دید را دارند. در لیپوساکشن طول زخم ها 3-2 میلی متر است. این برش های برای ورود کانوله لیپوساکشن ایجاد می شود تا به بافت چربی دست پیدا کند.

نوع بیهوشی در روش لیپوساکشن به چه صورت است؟

اگر لیپوساکشن به صورت محدود و با حجم کم انجام شود، بی حسی موضعی کفایت می کند، اما در صورت تمایل بیمار، به صورت همزمان از داروهای آرام بخش و خواب آور نیز استفاده می شود.

دوره نقاهت به چه صورت است؟

 بسته به نواحی که لیپوساکشن انجام شده است این دوره متغییر است. با این حال بیشترین زمان برای استراحت یک هفته است اما اگر نواحی که لیپوساکشن صورت گرفته محدود باشد بعد از سه روز هم افراد می توانند به فعالیت های خود بپردازند.

نکات مهم بعد از انجام لیپوساکشن

  • در نواحی که لیپوساکشن صورت گرفته است احتمال درد وجود دارداما درد طاقت فرسا نبوده و با داروهای آرام بخش و مسکن های تجویز شده می توان این درد را کنترل کرد.
  • پوشیدن گن بعداز انجام لیپوساکشن ضروری است
  • از بین رفتن کبودی پوست  چند روز طول می کشد
  • ·      48 ساعت بعد از عمل فرد می تواند استحمام کند

چه افرادی کاندید مناسب لیپوساکشن نیستند؟

افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند

خانم های باردار

مادران شیرده

افرادی که به علت چاقی دچار درد های استخوانی و درد های ستون فقرات هستند

افراد دیابتی

افرادی که فشار خون بالایی دارند

آیا بعد از انجام لیپوساکشن احتمال بازگشت اضافه وزن وجود دارد؟

بله اگر افراد از یک برنامه غذایی مناسب پیروی نکنند احتمال بازگشت چربی های موضعی وجود دارد.

آیا پوست بیماردر روش لیپوساکشن دچار افتادگی می شود ؟

بله درکسانی با پوست شل و ترک خورده دارند و یا کسانی که اندازه چربی خارج شده از بدن آنها زیاد می باشد معمولا پوست دچار افتادگی می شود و بیمار بعد از لیپوساکشن نیاز به چند جلسه اصلاحی برای درمان پوستش دارد.

آیا سن در لیپوساکشن فاکتور مهمی است؟

سن فاکتور مهمی نیست اما اصولا هر چه سن بالاتر باشد،انعطاف پذیری پوست کمتر می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سید ایوب مجرد

سید ایوب مجرد

1398-09-30 - 11:10 پاسخ

با سلام و خسته نباشید آیا خانم های که ،از نظر پلاکت خون ،پلاکت پایین هستند،می‌توانند عمل لیپوساکشن انجام دهند؟