بهترین جایگزین تزریق روزانه انسولین!

faateme1366
محققان آلمانی بر این باورند استفاده از پمپ انسولین جایگزین مناسبی برای تزریق روزانه انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 است.

بیماران مبتلا به دیابت نوع یک باید روزانه یک یا دو بار انسولین تزریق کنند. در مورد کودکان، سالمندان یا بیماران عادی ممکن است بر اثر مصرف دوز اشتباه دارو یا فراموش‌کردن تزریق انسولین حالت های خطرناکی به نام هیپوگلیسمی یا کتواسیدوز دیابتی رخ دهد.

به گزارش مدیکال ساینس،هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) و کتواسیدوز از مهمترین عوارض جانبی انسولین هستند. کتواسیدوز دیابتی یکی از عوارض حاد دیابت است و در موقعیت‌هایی که میزان انسولین خون کمتر از نیاز بدن است ایجاد می‌شود و در حالت‌های مانند فراموش‌کردن تزریق انسولین، تزریق دوز ناکافی و استرس، جراحی و بیماری‌های خاص دیده می‌شود.

محققان استفاده از پمپ انسولین را گزینه مناسبی برای بیماران می‌دانند. استفاده از پمپ استرس کمتری به بیمار وارد می‌کند و از طرفی بیمار را کاملا طبیعی جلوه‌ می‌دهد. البته عملکرد پمپ انسولین نیز باید به طور دوره‌ای توسط کارشناسان بررسی شود. یکی از دلایل عدم تمایل بیمار به استفاده از پمپ انسولین، هزینه‌های آن است که امید است با تولید انبوه این مشکل حل شود.

دیابت نوع 1، یک اختلال خود ایمنی است که تولید انسولین را در بدن متوقف می کند و در واقع در این بیماری مزمن، سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهند.

انسولین توسط سلول های بتا در پانکراس تولید می شود و مهمترین وظیفه آن تبدیل قند خوراکی به انرژی است. در دیابت نوع 1، سلول های ایمنی با تخریب سلول های بتا، تولید انسولین را متوقف می کنند. در دیابت نوع 2، انسولین تولید می شود ولی مقدار آن کمتر از نیاز بدن است. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای درمان دیابت نوع 1 وجود ندارد و تنها راه کنترل بیماری، تزریق روزانه انسولین است.

بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، تنها پنج درصد از افراد مبتلا به دیابت، به نوع یک دچار هستند و نوع دو شایع تر است. همین انجمن گزارش می دهد که بیش از 1.25 میلیون آمریکایی به این اختلال مبتلا هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه American Medical Association منتشر شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
امیر اقبالی

امیر اقبالی

1398-11-27 - 00:41 پاسخ

قیمت چند