۹خاصیت چای زردچوبه را حتما بشناسید!

faateme1366
زردچوبه گیاهی دارویی است که از هزاران سال قبل در طب سنتی چین و هند کاربرد داشته و حاوی خواص بسیاری برای حفظ سلامت بدن است.

موثرترین روش برای مصرف زردچوبه استفاده آن به شکل چای است و سایت “مدیکال نیوز تودی” در این مقاله به برخی از فوائد نوشیدن چای زردچوبه اشاره کرده که به شرح زیر است:

کاهش علائم آرتریت: کورکومین ترکیبی فعال و ضدالتهابی در ادویه زردچوبه است که خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند بارزترین علائم آرتریت را کاهش دهد.

تقویت عملکرد ایمنی: کورکومین همچنین به دلیل خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند.

کمک به کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی: نتایج مطالعات متعدد حاکی از آن است که کورکومین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهابی برای حفظ سلامت قلب مفید است.

کمک به پیشگیری و درمان سرطان: کورکومین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی خطر آسیب دیدن سلول‌ها را کاهش داده و از خطر جهش‌های ژنیِ سلولی و در نتیجه از سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که کورکومین به دلیل خاصیت ضدتوموری که دارد رشد تومورها و گسترش سلول‌های سرطانی را محدود می سازد.

کمک به کاهش سندرم روده تحریک پذیر: کورکومین در طب سنتی به عنوان درمانی برای بسیاری از مشکلات گوارشی کاربرد داشته است. نتایج مطالعات حاکی از آن است که کورکومین می تواند درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را کاهش داده و کیفیت زندگی مبتلایان به این اختلال را بهبود بخشد.

پیشگیری و درمان آلزایمر: در مطالعات آمده است کورکومین احتمال ابتلا به چندین بیماری پیشرونده عصبی را کاهش می دهد. خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی این ماده در کاهش آسیب سلولی، التهابی و تشکیل پلاک در مغز نقش دارد.

کنترل بیماری‌های کبدی: نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که کورکومین می‌تواند کبد را از آسیب‌های احتمالی حفظ کند.

کمک به پیشگیری و کنترل دیابت: مطالعات متعدد روی نمونه‌های انسانی و حیوانی حاکی از خاصیت ضد دیابتی کورکومین است.

کمک به درمان و کنترل بیماری‌های ریوی: محققان معتقدند خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کورکومین علائم بیماری‌های مزمن و طولانی مدت ریوی را نیز کاهش می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ