ادویه هایی که می تواند جایگزین نمک شوند

نمک حاوی ماده معدنی سدیم است که در دوزهای کوچک منجر به تعادل سطوح الکترولیت بدن می شود و به دیگر پروسه های مهم برای افزایش سلامت کمک می کند.

۸ نوع ادویه سالم را جایگزین نمک کنید!

مشکل اینجاست که اغلب ما به مقادیر زیاد نمک مصرف می کنیم بدون این که اثرات منفی آن مانند مشکلات التهابی، مشکلات کلیوی و قلب و عروق را در نظر بگیریم.
اگر از آندسته کسانی هستید که علاقه زیادی به طعم دادن مواد غذایی با استفاده از نمک دارید، این را بدانید که ۸ نوع ادویه سالم و بدون عارضه را می توانید بدون هیچ نگرانی جایگزین این سم سفید کنید:
سیر: غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که هنگام جذب در بدن از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کنند. بر خلاف نمک، سیر یک ماده ضد التهابی و دیورتیک است که منجر به کاهش اثرات احتباس مایعات در بدن می شود و مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.
پودر پیاز: با خواص مشابه سیر، غنی از ماده ای به نام آلیسین است و می تواند جایگزینی خوشمزه به جای نمک باشد. مصرف پودر پیاز خاصیت آرامبخشی دارد و باعث کاهش فشار خون و چربی خون می شود. پودر پیاز سرشار از گوگرد است و برای ضد عفونی کردن خون، شش ها و برطرف کردن آسم و ورم گلو مفید است.
فلفل سیاه: یک ادویه با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و مصرف آن منجر به حفاظت از بافت ها در برابر آسیب های رادیکال های آزاد می شود. فلفل سیاه از فشار خون بالا پیشگیری می کند و با گذشت زمان عملکرد کلیه ها را نیز بهبود می بخشد.
پونه: پونه خشک شده حاوی ویتامین ها، املاح معدنی و روغن های ضروری دارد که همگی دارای خواص آنتی سپتیک، ضد قارچ و ضد التهابی هستند. مصرف منظم پونه منجر به بهبود فعالیت سیستم ایمنی بدن می شود و خطر ابتلا به مشکلات تنفسی را نیز کاهش می دهد.
زیره: حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثرات منفی رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. مصرف منظم زیره عاملی برای کنترل کلسترول است و خطرات جدی ناشی از مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.
آویشن: ترکیب غنی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها در آویشن دارای تاثیرات کوچک بی شماری بر روی سلامت قلب هستند اما پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است. این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می ‌تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد.
زنجبیل: خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و غلظت بالای یک ماده معروف به نام جینجرول موجود در آن خواص بیشماری برای سلامت دارد. مصرف زنجبیل برطرف کننده بیماری هایی مانند سرماخوردگی، تب ناشی از انفلوآنزا، گلودرد، سردرد و … است. مصرف این ادویه ورم و التهاب مفاصل را نیز از بین می برد.
زردچوبه: کورکومین موجود در آن خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی اکسیدانی دارد و به بهبود فرایند هضم نیز کمک می کند. مصرف زردچوبه از سلول ها هنگام ابتلا به بیماری ها محافظت می کند.

با این ادویه ها چربی های شکم و پهلو را به آتش بکشید!

منبع: آوای سلامت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ