راه هایی برای پیشگیری از عارضه سلولیت

سلولیت به برآمدگی های ظاهر پوست اطلاق می شود که در اکثر مواقع بر روی ران ها، باسن و سایر قسمت هایی که ذخیره چربی در آنها بیشتر است اتفاق می افتد.

۸ گزینه غذایی برای پیشگیری از عارضه سلولیت!

علت سلولیت فقط چربی نیست و حتی لاغرترین زنان هم خیلی اوقات دچار سلولیت می شوند. سلولیت در اثر تاثیر بافت پیوندی چربی و عضله ایجاد می شود. بیشتر بودن چربی ها این وضعیت را حادتر می کند و برآمدگی و ناهمواری پوست بیشتر به چشم می آید.
گفته می شود که بعضی مواد غذایی می توانند با سلولیت مقابله کنند. موادغذایی که برای این منظور توصیه می شوند، خواصی دارند که به بهبود وضعیت پوست و سلامت بافت های پیوندی و کاهش شکل گیری چربی کمک می کند. این نوع غذاها معمولا در یک رژیم غذایی سالم و متعادل یافت می شود:
آب: موثرترین نوشیدنی در کاهش ظاهر سلولیت است و برای حفظ سلامت پوست ضروری به نظر می رسد. همچنین مصرف غذاهای با رطوبت بالا از جمله خربزه، انگور، گوجه فرنگی، سبزیجات تیره رنگ و خیار به تامین آب بدن و کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند. این مواد مغذی، کم کالری بوده و به پیشگیری از ایجاد چربی ها در بدن کمک می کنند.
اسیدهای چرب ضروری: غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری از جمله امگا ۳ و امگا ۶ ظاهر سلولیت را بهبود می دهند. این غذاها منجر به بهبود وضعیت رگ های خونی و در نتیجه بهبود گردش خون می شوند. بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری عبارتند از ماهی قزل آلا، ماهی ساردین، روغن کلزا، روغن زیتون، و گردو. امگا ۶ نیز در روغن آفتابگردان، لوبیا و سویا یافت می شود.
چربی های غیر اشباع: اینطور ثابت شده است که چربی های غیر اشباع دارای اثرات مفید بر سلامت پوست هستند. این چربی ها به بهبود ظاهر سلولیت کمک می کنند. منابع خوب این چربی ها عبارتند از ماهی و غذاهای دریایی، آجیل، گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست.
دانه های کامل: سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و به گفته محققان دانشگاه مریلند، این گزینه ها به جلوگیری از سلولیت کمک می کنند و برای کنترل وزن مفید هستند همچنین بخاطر چربی های سالمی که در این بذرها یافت می شود، سلامت پوست را ارتقا می بخشد. برای افزایش مصرف غلات کامل، انواع نان ها، برنج قهوه ای و پاستا را انتخاب کنید.
پروتئین کامل: یک رژیم با پروتئین بالا همراه با احساس سیری کامل منجر به کنترل وزن شده و سلول های چربی کمتری در نواحی مشکل دار ذخیره می شود. در نتیجه ظاهر سلولیت بهبود می یابد. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین به عضله سازی هم کمک می کند که ظاهر خوش فرم تری به آن نواحی می دهد. منابع خوب پروتئین ماهی، غذاهای دریایی، آجیل، گوشت قرمز بدون چربی و مرغ بدون پوست است.
میوه ها: میوه ها سرشار از مایعات هم هستند و کم کالری اند و این باعث می شود برای کاهش وزن و بهبود سلولیت ایدآل باشند. موز و پاپایا بخاطر محتوی بالای پتاسیم خود به طور ویژه در پیشگیری از سلولیت موثرند. پتاسیم احتباس آب را کاهش داده و خشک شدن لنفاوی را افزایش می دهد که سلولیت را بهبود می بخشد. توت ها نیز بخاطر محتوی بالای آنتی اکسیدان خود می توانند مفید باشند.
سبزیجات: برای کنترل وزن ایده آل هستند. در این میان مارچوبه به دلیل محتوای بالای اسید فولیک برای مقابله با سلولیت مفید است. برخی توصیه می کنند که اسید فولیک به تثبیت روحیه و کاهش سطح استرس نیز کمک می کند که به طور غیرمستقیم بر ذخیره چربی در بدن تاثیر می گذارد.
موادغذایی حاوی ویتامین سی: مصرف ویتامین سی سطح کلاژن؛ پروتئینی که در بافت های پیوندی بدن یافت می شود را بالا می برد. کلاژن ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد. منابع خوب ویتامین سی میوه هایی مثل پرتقال، لیمو، توت و آناناس است.

6 باور در مورد سلولیت

مننبع:آوای سلامت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ