هر آنچه باید درباره زخم دیابتی بدانید و رعایت کنید تا به سرطان تبدیل نشود!

faateme1366
رئیس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان در زنان سرطان پستان است، گفت: آمار مرگ و میر سه سرطان پروستات، پستان و نوعی سرطان خون، از آمار مرگ بر اثر زخم‌هایی چون زخم دیابتی کمتر است.

سید مهدی طبایی – رئیس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه زخمی که در 12 هفته ترمیم نشود زخم مزمن نام می‌گیرد، اظهار داشت: شایع‌ترین زخم‌های مزمن بر اثر بیماری‌های عروقی هستند که در اندام‌های تحتانی شکل می‌گیرد به مانند واریس‌ها، بنابراین در مرکز جهاد دانشگاهی یک مرکز واریسی شکل گرفته است تا واریس در مراحل اول درمان شود.

وی ادامه داد: دومین علت شایع زخم بیماری دیابت است و 370 میلیون نفر در معرض دیابت هستند، کسانی که دیابت طول کشیده دارند تا 25 درصد احتمال ایجاد زخم دارند، همچنین دیابت روی قلب و کلیه اثر مخرب می‌گذارد، و مرگ و میر زخم دیابت در 5 سال آینده 45 درصد خواهد بود.

طبایی ادامه داد: شایع ترین سرطان در زنان سرطان پستان است، همچنین یکی از شایع ترین سرطان در مردان سرطان پروستات است که  آمار مرگ و میر هر این سرطانها؛ از آمار زخم‌های چون زخم دیابتی کمتر است.

رئیس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت بیان داشت: زخم‌های دیابتی خاموش هستند و در کشور به خوبی دیده نشده است، بنابراین جهاد دانشگاهی در این مسیر قدم برداشته شده است.

طبایی با اشاره به اینکه اغلب کسانی که به زخم دیابتی مبتلا می‌شوند جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، تصریح کرد: زخم دیابتی در 25 درصد به قطع عضو مبدل می‌شود در حالیکه این زخمی که در اول ابتلا کوچک بوده می‌توانست با روش‌های ساده از آن جلوگیری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ