راه حل طب سنتی برای بدخوابی

faateme1366
یکی از مشکلاتی که شاید اغلب افراد به دلیل مشغله کاری و ساعات کار زیاد و درگیری‌های خاص ذهنی با آن دست به گریبان باشند، بدخوابی است. گاهی به دلیل خستگی بیش‌ازحد ذهن و جسم، ساعات خواب بدن بر هم می‌ریزد. برای این منظور به پیشنهاد یک متخصص طب سنتی توصیه می‌شود که دمنوش بادرنجبویه را تهیه و مصرف کنید.

دکتر لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران گفت: «یکی از دمنوش‌های مفید برای رفع بدخوابی، تهیه دمنوش بادرنجبویه است. این گیاه شباهت زیادی به نعناع دارد و یکی از اثرات مفید آن رفع بدخوابی و آرام‌بخشی است.»

وی در ادامه افزود: «در عطاری‌ها بادرنجبویه را به عنوان گیاه ملیس می‌شناسند و برای تهیه دمنوش بادرنجبویه توصیه می‌شود 5 گرم از برگ بادرنجبویه روی یک لیوان آب جوش ریخته شود. سپس با قراردادن آن روی بخار، باید اجازه داد برای 15 دقیقه دم بکشد و سپس صاف‌کرده آن را نوشید.» 

این متخصص طب سنتی هشدار داد: «البته اگر فردی دچار اختلال در عملکرد تیرویید است، در مصرف دمنوش بادرنجبویه باید احتیاط کند زیرا مصرف این گیاه می‌تواند با داروهای تیرویید در بدن تداخل داشته باشد.»

وی با اشاره به اینکه عرق بهارنارنج نیز دارای خواص متعددی از جمله ضدنفح و ضداسپاسم و علاوه بر این، آرام‌بخش است، گفت: «برای رفع بی‌خوابی می‌توان عرق گیاهی که از گل‌های نارنج تولید می‌شود را نیز تهیه و مصرف کرد. البته میزان آرام‌بخشی آن در مقایسه با بادرنجبویه ضعیف است.» 

وی برای تهیه دمنوش بهارنارنج برای رفع بی‌خوابی گفت: «ابتدا باید آب را جوشاند و سپس حدود 2 گرم از گل‌های خشک بهارنارنج را درون یک لیوان آب جوش ریخت و برای 10 تا 15 دقیقه اجازه داد روی بخار دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرد و نوشید.» 

دکتر شیربیگی در نهایت در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای مصرف این دمنوش‌ها برای رفع بی‌خوابی مناسب است، گفت: «بهتر است هنگام خواب یک لیوان آن را دم و مصرف کرد.» 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ