ترفندهایی برای حل اختلافات زن و شوهری!

faateme1366
یک زوج‌درمانگر و مشاور خانواده گفت: «در بیشتر موارد اختلاف زوجین به دلیل نداشتن مهارت‌هایی خاص است که از این مهارت‌ها تحت‌عنوان مهارت‌های زندگی یاد می‌شود و همچون فوت کوزه‌گری هستند.»

نسرین ابراهیم‌زاده اظهار کرد: «در فرایند مشاوره و زوج‌درمانی در بعضی موارد رد پای اعتیاد یا وجود بعضی از اختلالات و بیماری‌ها دیده می‌شود که باعث بروز تعارض و اختلاف بین زوجین می‌شود. و در این شرایط کار درمان و بهبود کمی متفاوت‌تر خواهد بود اما در بیشتر موارد اختلاف زوجین به دلیل نداشتن مهارت‌هاست. به عبارت ساده‌تر همه ما اصولی را می‌دانیم ولی متاسفانه در مورد جزئیات یا نکات ریز و ظریف زندگی بی‌توجه هستیم و همان نکات ظریف بسیار تاثیرگذار در زندگی ما خواهند بود.»

وی در ادامه توضیح داد: «وقتی فردی آشپزی می‌کند مقدار ادویه و نمک از بقیه مواد به کار رفته در غذا کمتر است ولی تاثیر این مقدار کم در مزه و طعم غذا بسیار زیاد است. در روند زندگی نیز نکاتی ظریف وجود دارند که توجه به آنها در کل زندگی ما بسیار موثر خواهند بود و گاهی فراموش می‌شوند. درحالی که هر کسی فراخور خودش با توجه به زندگی شخصی خود می‌تواند از این نکات بهره‌مند شود.»

این مشاور خانواده همچنین تاکید کرد: «هرگاه از مهارت‌های زندگی حرفی زده می‌شود منظور این است که هر کسی قادر خواهد بود اطلاعاتی را یاد بگیرد و با تمرین به کار ببندد. درواقع این مهارت‌ها اکتسابی و قابل یادگیری هستند. بنابراین وقتی فردی اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند فقط دانش کسب کرده ولی وقتی آن دانش را به کار بگیرد، یعنی تبدیل به مهارت شده و کاربردی است. و تنها راه مهارت‌آموزی تمرین و تمرین و تمرین است و بس.»

ابراهیم‌زاده درنهایت با اشاره به اینکه هر مهارتی باید آنقدر تکرار شود تا جزئی از افکار و رفتار فرد شود، گفت: «بی‌شک دستیابی به این مهارت‌ها، در ابتدای راه کمی سخت خواهد بود همانند کسی که رانندگی را یاد می‌گیرد ولی با تمرین تبحر لازم به دست آورده می‌شود. مهارت‌های زندگی نیز دقیقا همینطور هستند. ابتدا کمی دشوار به نظر می‌آیند و شاید برای فرد سخت باشد ولی با تمرین و پشتکار به راحتی می‌توان آنها را همیشه به کار گرفت. در بسیاری از موارد در در فرایند مشاوره دیده شده مشکلات تعدادی از زوجین به خاطر نداشتن بعضی از این مهارت‌ها بوده است که با به‌کارگیری آنها روند زندگی‌شان تغییر کرده و درحقیقت باعث غنی‌سازی روابط زوجین شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ