با مفصل انگشت پای ملتهب چه کنیم؟!

faateme1366
آرتریت عارضه‌ای است که روی مفاصل تاثیر می‌گذارد و موجب ایجاد درد، تورم و خشکی مفصل می‌شود. انگشت‌های پا هم دچار التهاب مفصل می‌شوند که چند نوع آرتریت‌ می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

عارضه آرتریت در انگشت‌های پا علائم مختلفی به همراه دارد که نشانه‌های شایع آن شامل درد، سفتی  و از کار افتادن عملکرد، ورم و التهاب است. همچنین علائم دیگر آن دردهای عضلانی، کم خونی، تب، پیچ‌خوردن انگشت‌هاست.

انواع مختلفی از آرتریت‌ می‌توانند موجب بروز درد در انگشتان پا شوند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرتروز: شایع‌ترین نوع التهاب مفصل آرتروز است که باعث می‌شود غضروف بین مفاصل فرسوده شوند و در نتیجه مفاصل روی هم ساییده می‌شوند و فرد را گرفتار درد و ناراحتی می‌کنند.

آرتریت روماتوئید: حدود ۹۰ درصد مبتلایان به این عارضه دچار مشکلاتی در پاها می‌شوند. این بیماری می‌تواند چندین مفصل کوچک در پاها را همزمان درگیر کند که مفصل انگشت پا یکی از آنهاست.

نقرس: نقرس نوعی از آرتریت است و زمانی اتفاق می‌افتد که کریستال‌های اسید اوریک اطراف و داخل مفاصل جمع می‌شوند.

آرتریت پسوریاتیک: این عارضه نوعی از التهاب مفصل است که با بیماری خود ایمنی پسوریازیس مرتبط است. در بیشتر موارد مشکلاتی در مفصل پس از بیماری پوستی اتفاق می‌افتد هرچند می‌تواند عکس آن هم اتفاق افتد.

آرتریت عفونی: التهاب مفصل می‌تواند از عفونت بین مفاصل هم ناشی شود. این نوعی از آرتریت اغلب در نتیجه باکتری است که از طریق جریان خون جابه‌جا می‌شود.

اگر فردی نسبت به اینکه انگشتان پای او دچار التهاب مفاصل شده نگرانی دارد لازم است سریع به پزشک مراجعه کند زیرا درمان به موقع آن باعث می‌شود پیشرفت بیماری کندتر شود.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، همچنین روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان علائم آرتریت در انگشتان پا را در خانه درمان کرد:

– استفاده از “آیس پک” (کمپرس یخ) برای کاهش التهاب

– پوشیدن کفش‌هایی با فضای کافی برای انگشتان

– عدم استفاده از کفش‌های پاشنه بلند

– شست‌وشوی پاها در “حمام متضاد” (قرار دادن پاها در آب سرد برای ۳۰ ثانیه و سپس قرار دادن آنها در آب گرم برای مدت ۲۰ ثانیه و تکرار آن برای پنج دقیقه)

همچنین تزریق استروئید، مصرف داروهای ضد التهاب و مسکن‌ها و جراحی از روش‌های درمانی دیگر هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ