آیا IUD به شیردهی ارتباطی دارد؟!

faateme1366
بنا بر یک مطالعه جدید، زنانی که بلافاصله بعد از زایمان از دستگاه داخل رحمی هورمونی (IUD) استفاده می‌کنند هم می‌توانند از سینه خود شیر بدهند.

به گفته محققان دلیلی ندارد که زنان بخواهند پس از زایمان از این روش کنترل بارداری استفاده نکنند یا استفاده از آن را به تعویق بی‌اندازند.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه و به نقل از MedLinePlus، دکتر دیوید توراک، مؤلف نخست این مطالعه، گفت:‌ «لب کلام: استفاده زودهنگام از IUD، روش بی‌خطر و درازمدتی برای جلوگیری از بارداری است که بر زنان شیرده اثر منفی نمی‌گذارد.»
محققان جهت انجام این مطالعه به تقسیم اتفاقی بیش از ۲۵۰ زن در دو گروه پرداختند. برای یک گروه ظرف ۳۰ روز پس از زایمان IUD هورمونی تعبیه شد. این دستگاه در گروه دیگر بین هفته‌های چهار و ۱۲ پس از زایمان تعبیه شد.
مطالعه نشان داد که هورمون‌های IUD بر شیردهی در مادرانی که بلافاصله پس از زایمان این دستگاه را تعبیه می‌کنند، تأثیری نداشت. هشت هفته پس از زایمان، تمام مادران، چه آنهایی که IUD گذاشته بودند و چه آنهایی که نه، با کیفیت برابری شیردهی داشتند.
اما به گفته محققان، یک نکته منفی متوجه تعبیه زودهنگام IUD است. احتمال از جا درآمدن IUD، در صورت تعبیه بلافاصله پس از زایمان بیشتر است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ