قیمت رژیم لاغری چقدر است؟

پانته آ توتونپیان
قیمت رژیم تجویز شده توسط پزشک تغذیه متغییر است. با این حال بین 20تا 40 هزارتومان هر ویزیت می شود که البته این تفاوت قیمت بستگی به تخصص پزشک، ساعت مشاوره و نوع مشاوره دارد.

 قیمت یک رژیم لاغری تجویز شده توسط پزشک چقدر است؟

قیمت رژیم تجویز شده توسط پزشک تغذیه متغییر است. با این حال بین 20تا 40 هزارتومان هر ویزیت می شود که البته این تفاوت قیمت بستگی به تخصص پزشک، ساعت مشاوره و نوع مشاوره دارد. 

یکی از اصلی ترین روش ها برای رسیدن به وزن ایده آل همه می دانیم، پیروی از رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص است. اما برخی از افراد در مورد رژیم غذایی تفکرات اشتباهی دارند:

اولین اشتباه:

رژیم غذایی به معنای محدودیت، سختی کشیدن و محروم بودن از خیلی از مواد غذایی نیست. یک رژیم غذایی درست و اصولی رژیمی است که همه مواد غذایی را دارا باشد. حبوبات، سبزیجات، میوه، چربی و روغن ها، لبنیات و گوشت، ماکیان، ماهی باید در برنامه رژیم غذایی وجود داشته باشد. اما میزان مصرف آن ها متغییر است.

دومین اشتباه:

برخی از افراد بر این عقیده هستند رژیم غذایی باید به سرعت افراد را به وزن ایده آلشان برساند؛ در صورتی که رژیم های غیر اصولی که ادعا دارند کمتر از یک ماه قادر به کاهش وزن افراد هستند می توانند عوارض های جبران ناپذیری را در بلند مدت برای افراد به همراه داشته باشند. چرا که با کمک این رژیم های غیر اصولی خبری از کاهش وزن نیست و تنها اب میان بافتی از بین می رود که جبران آن سخت خواهد بود.

سومین اشتباه

به رژیم های غذایی که متوصل به مکمل هستند نباید اعتماد کرد. برخی ها فکر می کنند این مکمل ها می توانند مانع از بروز عارضه های احتمالی مثل ریزش مو یا کمبود ویتامین بشوند. در صورتی که یک رژیم غذایی اصولی باید طوری تنظیم شده باشد که دارای همه مواد غذایی باشد و از این طریق بدن ویتامین های خود را جذب کند. به بیان دیگر با خوردن قرص و کپسول نمی‌توان کمبودها را جبران کرد، اما با مواد غذایی اشتها آور مانند لیمو و توت‌فرنگی این کمبودها جبران می‌شوند زیرا یک رژیم غذایی متعادل، ویتامین‌های کافی را فراهم می‌کند. با این حال فراموش نکنید که هرگونه کمبود یا کم و زیاد شدن ویتامین‌ها باعث اختلالاتی در سیستم بدن می‌شود.

چهارمین اشتباه:

با حذف وعده های غذایی هیچ کس به وزن ایده آل خود نه تنها دست پیدا نمی کند بلکه بیشتر از پیش ه خواهد شد. یک برنامه غذایی اصولی باید دارای 5 وعده باشد سه وعده اصلی و دو میان وعده! هیچ وقت فکر نکنید با حذف وعده ها لاغر خواهید شد.

نکته!

فراموش نکنید که پیروی از رژیم غذایی تنها به انگیزه لاغری نباید باشد، مهم ترین چیزی که باید به آن در ابتدا توجه کنید داشتن جسمی سالم است. داشتن وزن ایده آل کمک می کند تا زندگی بهتری را سپری کنید و از ابتلا به خیلی از بیماری ها از جمله سکته قلبی، مغزی، فشارخون، دیابت و … در امان باشید.

برای همین توصیه می شود حتما، برای پیروی از یک رژیم غذایی اصولی تحت نظر متخصص تغذیه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ