کربوهیدرات‌های لاغر کننده!

faateme1366
قبلاً تصور بر این بود که کربوھیدرات در بدن به چربی تبدیل شده و متابولیسم رو کند می‌کند.

به نقل از ehealthiq خوشبختانه، ھمه کربوھیدرات ھا مثل ھم نیستند و بعضی از آنها به کاھش وزن کمک می‌کنند.

پاپ کورن: اگر پاپ کورن را به صورت ھواپز تھیه کنیم، به یک میان وعده بسیار مناسب و سالم تبدیل می‌شود که ما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.
جو: این ماده غذایی کربوھیدراتی، باکتری ھای روده را تغییر داده و متابولیسم را افزایش می دھد. ھمچنین، باعث کاھش گرسنگی شده و به ما کمک می‌کند تا در کل روز، غذای کمتری بخوریم.
سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین، نارنجی رنگ است و یک ماده غذایی فوق العاده مفید برای دورچین بشقاب غذا محسوب می‌شود. این نوع سیب زمینی، قند خون را تنظیم کرده و متابولیسم را افزایش می دھد.
نخود سبز: این ماده غذایی ترشح ھورمون سیری (لپتین) را افزایش داده و گرسنگی را کاھش می دھد. ھمچنین، پیام سیری را به محض اینکه غذای کافی مصرف کنید، به مغز می‌فرستد تا به موقع دست از غذا بکشید.
کینوآ: کینوآ یک جانشین مناسب برای برنج است و حاوی مقادیر زیادی پروتئین بوده که ھم به عضله سازی کمک می‌کند و ھم احساس گرسنگی را کاھش می دھد.
ماست یونانی ساده: ماست یونانی به دلیل محتوای زیاد پروتئینی که دارد، شاخص توده بدن و درصد چربی بدن ررا کاهش می دھد. بھتر است که به جای استفاده از ماست پرچرب از ماست یونانی ساده استفاده کنید.
پاستای تھیه شده از گندم کامل: افرادی که رژیم کاھش وزن می‌گیرند معمولاً از پاستا فرار می‌کنند اما اگر برای تھیه پاستا از پاستای گندمکامل استفاده شود، در واقع به کاھش وزن اونھا کمک می‌شود زیرا پاستای گندم کامل حاوی فیبر است.
لوبیا: لوبیا علاوه بر کربوھیدرات حاوی آھن، پروتئین و فیبر نیز ھست. در نتیجه، باعث سیری و بھبود ھضم غذا می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ