چگونه با ورزش یبوست را درمان کنیم؟!

faateme1366
نوشیدن آب بیشتر، مصرف فیبر غذایی و خوردن میوه و سبزیجات، کاھش استرس و داشتن فعالیت بدنی و تحرک، به برطرف نمودن یبوست کمک می‌کنند.

به نقل از huffingtonpost ورزش به روده ھا کمک می‌کند تا حرکت نموده و مواد زائد را برای خروج از بدن به جلو ھل می دھد.

ورزش ھای ھوازی: ورزش ھای ھوازی، میزان تنفس و ضربان قلب رو افزایش می دھند و عضلات و اعصاب رو تحریک می‌کنند. در نتیجه عملکرد بدن بھتر می‌شود و حرکات روده ھا ھم افزایش پیدا می‌کنند. ھمچنین، ورزش باعث می‌شود که آب بیشتری بنوشیم تا عطش ناشی از تعریق را از بین ببریم. به علاوه، کسانی که ورزش می‌کنند معمولاً رژیم غذایی بھتری ھم دارند که شامل فیبر غذایی ھم می‌شود و نیز ورزش میزان استرس رو در افراد کاھش می دھد.
پیاده روی: ابتدا به مدت ۵ دقیقه با سرعت معمولی پیاده روی کنید و سپس بر سرعت خود بیفزایید. روزانه نیم ساعت پیاده روی سریع داشته باشید. در پایان از سرعت پیاده روی کم کنید و چند حرکت کششی ساده انجام بدھید. اگر نمی‌توانید نیم ساعت پیاده روی کنید، این نیم ساعت را شکسته و مثلاً سه بار در روز و ھر بار ده دقیقه پیاده روی کنید تا در مجموع، در کل روز، نیم ساعت پیاده روی کرده باشید. این روش به اندازه پیاده روی پشت سر ھم، مؤثر و مفید است.
یوگا: برخی از حرکات یوگا به کاھش یبوست کمک می‌کنند زیرا استرس رو کاھش داده و جریان خون رو در روده ھا افزایش می دھند و روده ھا رو به حرکت بیشتر ترغیب می‌کنند.
ورزش ھای لگن: این ورزش ھا، عضلاتی را که وظیفه حفظ اندام ھای داخل لگن و پایین شکم رو به عھده دارند، ھدف قرار می دھند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ